Hernieuwde aanwinst

Kent u dat gevoel? Je hebt een horloge verkocht, en niet lang na de verkoop krijg je spijt dat je het horloge hebt laten gaan. Dat overkwam mij met de Sinn 903 ST handopwinder met het Lemania 1873 uurwerk.

Een jaar na de verkoop heb ik uiteindelijk de koper benaderd, hij bleek hem doorverkocht te hebben aan iemand anders, en dank zij de bemiddeling van de oorspronkelijke koper ben ik in kontakt gekomen met de nieuwe eigenaar. Hij was bereid het horloge weer te verkopen.
Zo is het gekomen dat ik weer in het bezit ben van “mijn” Sinn 903 handopwinder.

Ongelofelijk maar waar, dit horloge werd 4 jaar geleden door Sinn nog verkocht voor slechts 1090 EURO. Een absoluut koopje. helaas heeft Swatch besloten dat de Lemania handopwinders alleen nog maar binnen het Swatch concern (lees Omega Speedmaster Professional) gebruikt mogen worden.

Tegenwoordig worden ze voor boven deze catalogus prijs verhandeld.

Sinn heeft blijkbaar nog wat voorraad van deze uurwerken liggen, want binnenkort komen ze uit met een limited editie van de 903 met het Lemania uurwerk. Echter is de prijs geen 1090 EURO meer, maar minimaal het dubbele daarvan.

Ik ben blij met mijn hernieuwde aanwinst…

gr,
Hans Mennink

Proficiat Hans ! Koester hem.

Het mannetje op de foto uit de catalogus van het andere “navitimer” horloge heeft hiermee het nakijken. Is ook zijn werk volgens mij.

Ik houd ze scherp in de gaten maar helaas zijn ze kostbaar. (gaat met je EZM 1 ook gebeuren !)

De nieuwere 903 met 7750 is ook wel mooi maar die knop op 11 uur past niet en lijkt me onhandig, voor zover iemand hem gebruikt.
En het Lemania uurwerk maakt deze 903 weer heel speciaal, want zoveel kom je ze zeker niet tegen. De nieuwere met 7750 uurwerk komt een beetje als re-make op mij over.

Ik ben het met je eens, Lucien. Die knop bij de “10” om de lunette te draaien bij de nieuwe 903 (automaten) is geen gezicht, en erg onpraktisch.

Overigens was de 903 handopwinder van Sinn ook verkrijgbaar in een “cosmonaut” uitvoering, met 24-uurs aanduiding. Maar ook dit is erg onpraktisch met het aflezen.

de volgende foto is van het watchblog van Velociphile

Hartsikke mooi Hans. Fijn dat je via via toch weer je vertrouwde klok om de pols kunt dragen.

Wat ook handig is. is dat je de geschiedenis van het uurwerk een beetje kent. Dat geeft het horloge ook al weer een stukje meerwaarde.

Gerwin

Was het prettig weerzien wederzijds ? :smiley:

Sientje zal zeker blij zijn, bij jouw zijn ze goed geborgen. :wink:

Freddy