Hero

Hallo,

Ik zag op Catawiki een horloge passeren van het merk “HERO” (15 jewels).
Het horloge zou van de jaren '50 zijn, en zou Zwiters zijn.

Ik vind echter online niets terug over dit merk.

Kan iemand mij hierover meer vertellen?

Dank bij voorbaat,

Sven

Heb je hem gekocht voor 141€ + 9%?

Lijkt me dat geld niet waard eerlijk gezegd.

Ik vond hem mooi. :smile:

1 like

Goede reden!

1 like

Ik denk eerlijk gezegd niet dat er een Zwitsers uurwerk in zit. Antichoc duidt op een Frans uurwerk, waarschijnlijk een FE of Lorsa.

Hero is Zwitsers of Duits, ik heb 2 beeldmerkjes gevonden
waar je eventueel naar kunt zoeken.

Thx!
Ik ga hier nog wat verder onderzoek naar doen.

Ben er intussen, via WatchUSeek, achter gekomen dat het inderdaad een Zwitsers merk is.

Sven

Als je het uurwerk tevoorschijn kan toveren en een foto kan uploaden, weet je veel meer.
Als het inderdaad een Frans uurwerk is, zoals ik vermoed. Dan klopte de beschrijving niet op Catawiki.

Mijn hero
Hier is helemaal niets Zwitsers aan (staat ook niet op de plaat) maar is wel een fijn klokje met een leuk frans hanwindertje.

Als je de kast openmaakt en hier een foto plaats kunnen we snel genoeg vertellen of het om een Zwitsers uurwerk gaat of iets anders.
Maar zoals Vintage1982 ook al aangeeft is mijn vermoeden ook dat er geen zwitsers uurwerk inzit.

Dit zit er in de bovenstaande hero van mij.
Lorsa 238a

Prima, dankjewel.
Ik zorg voor een foto eens ik hem heb.
Ben benieuwd.

Sven

uhm… :innocent:

ik heb ook een Hero Duikertje, nog niet open gekregen, maar het is een handwindertje…

http://www.horlogeforum.nl/uploads/db9961/original/3X/4/1/410023e9464efa9231957410405d046dbd1b8a79.jpeg

1 like

Ziezo.
Wat denken jullie? :slight_smile:

1 like

Het is een FE of Cuppilard 233-60 met een Antichoc shokbescherming voor de balansstaf, zoals op de wijzerplaat staat.

1 like

Het moet idd die Cuppilard zijn.