Ik ben vandaag in het bezit gekomen van een heel leuk 18K gouden dames horloge, van het merk Herodia. Zelfs het originale krokodillen leren bandje zit er nog op.
Ik ben op google aan het zoeken geweest en vond wel een paar links over dit merk, maar dat leverde niet zoveel informatie op. Zijn er mensen die meer van dit merk weten, of weten hoe ik dit kan vinden. Ben ook benieuwd hoe oud hij kan zijn.
ik heb ook een herodia dameshorloge,maar kan helemaal geen informatie vinden.hij doet het niet meer,volgens vriend met verstand van horloges te strak opgewonden.
heeft het zin om er geld aan uit te geven?het is van zilver,legering 800.
graag reactie als iemand er iets van weet, of iets mee kan
bij noorbaat dank, c.randolfi
ik heb ook een herodia dameshorloge,maar kan
helemaal geen informatie vinden.hij doet het niet
meer,volgens vriend met verstand van horloges te
strak opgewonden.
heeft het zin om er geld aan uit te geven?het is
van zilver,legering 800.
graag reactie als iemand er iets van weet, of iets
mee kan
bij noorbaat dank, c.randolfi
Te strak opwinden? Je kan een horloge toch niet verder dan volledig opwinden?
Als het uurwerk dan, om wat voor reden ook, niet wil lopen is er volgens mij iets anders aan de hand.
Hallo,
Volgens mij komt het horloge uit de jaren dertig, zeker weten doe ik het niet.Het stempel op de achterkant is ook niet erg duidelijk.
Een uurwerk te strak op winden is in feite onmogelijk, als het uurwerk na het opwinden niet loopt dan is het uurwerk waarschijnlijk aan een schoonmakbeurt toe.
Groeten Martin Meijer, uurwerkmaker.
Maar het is gewoon een leuk dingetje voor de 30 euro die ik betaald heb.
Je moet natuurlijk wel van dit soort horloges houden, maar ik vind hem echt geweldig. En ook nog in perfecte staat voor zijn leeftijd. Het lijkt wel of hij haast niet gebruikt is.
Dit is trouwens inmiddels mijn 7de gouden dames horloge in mijn collectie.
l.s.
kan ik hem zomaar wegbrengen bij een horlogemaker die ik op internet vind?of is niet elk adres vertrouwd met oudere horloges?
en wat kost schoonmaken ongeveer?ik ben alleen bekend met de hedendaagse’wegwerp-
horloges’ met batterijen.
dank bij voorbaat. carmini
Naar het uiterlijk lijkt het mij ook een horloge uit de jaren 1930, begin jaren 1900 maakte men nog geen polshorloges voor de mode en zeker niet in deze maat.
Herodia was een merknaam van Henri Bangerter uit Reconvilier, die in ieder geval in 1951 nog bestond. Uit dezelfde plaats stamt ook Andre Bangerter die weer te maken had met Bangerter & Cie, waardoor het niet ondenkbaar is dat Henri daar ook bij betrokken was. Bangerter & Cie had als merknaam “Aceb” en bestond iig tot 1966.