Herrie van Boderry: de Checkmate

Boderry brengt een nieuw model op de markt, de Checkmate genaamd.

Boderry Checkmate

Zie https://www.boderry.com/collections/checkmate/products/menwatch-checkmate-complication-automatic-watch-turquoise-bracelet voor veel grotere afbeedlingen.

Die complicaties in een mechanisch horloge (automaat) i.c.m. saffier voor US$ 139 + invoerrechten + BTW maakt ongeveer € 175 - mijn eerste reactie is “dat kan niet waar zijn”, maar het Seagull ST19 uurwerk in mijn “1963” doet het dermate goed dat ik wel vertrouwen heb in het ST2626 uurwerk in de Boderry. Jullie mening? Iemand al de gok geweeagd en dit horloge gekocht?

maar waarschijnlijk om andere redenen dan die van jou :grimacing:

1 like

Brand los - je maakt me nieuwsgierig…

Ik zie wat gekopieerde looks (idee dial en vooral zijkant van de kast bijvoorbeeld heeft een heel hoog portugieser gehalte), de kleur is persoonlijk maar niet mijn ding, de wijzers zijn voor mn gevoel te kort, ik ben geen fan van de vierkantjes op de dial, ik snap de vorm van de secondewijzer niet (of waar die vandaan komt) maar bovenal vind ik zo’n open heart gewoon heel lelijk.

Ik vind het dan wel weer knap dat ze dit voor zo’n prijs kunnen maken. Als wat ik hierboven zei je allemaal niets doet is het natuurlijk wel een goede deal.

1 like

Wat een puinhoop.

1 like

Duidelijke taal…

Niet mijn smaak, maar jij moet het om de pols dragen. Dus als jij het mooi vind dan kun je voor dit geld er geen bult aan vallen natuurlijk.

Kleurtje vind ik wel lekker en voor het geld hoef je het ook niet te laten, natuurlijk… Maar verder niet mijn soort horloge.

1 like

Veel voor weinig, als het je smaak is. Knap dat ze het kunnen maken voor dat geld. Mijn smaak is het niet!

2 likes

Even wat perspectief: de Portugieser gebruikt al jaren een ontwerp wat al sinds 1850 op deck- en railroad watches van toepassing is.

Typische shitter met generiek open hartje. Maar ik vind alles met een open hart en/of zichtbare tourbillon een shitter, ook al staat er Zenith of Moser op.

1 like

Als ze dat open hart niet had zou ik het best wel te pruimen vinden.
Nu is het gewoon een lelijk ding.
Die dag en maandwijzertjes vind ik dan wel weer grappig.

Ik ben het helemaal met jullie eens. Doe mij maar een mooie wijzerplaat zonder overbodig machtsvertoon, wat niet wegneemt dat ik me verbaas over de techniek die ze voor dat geld klaarblijkelijk kunnen leveren.

De kleur vind ik wel gaaf, zo iets (qua kleur) wil ik zeker nog eens toevoegen aan de verzameling. Dan zou in theorie een prijs van € 175,- prima zijn om hiervoor uit te geven.

Maar…ik vind de hele plaat een zooitje. Sowieso open heart is absoluut niet aan mij besteed. Als het nu een egale plaat zou zijn, of met een mooie sunburst en dan alleen die subdials dan was die denk ik meer in balans.

Dit allemaal gezegd hebbende, als je hem mooi vindt moet je hem zeker kopen.

2 likes

Mijn mening: wat een ontzettend lelijk ding.