Herschikking collectie 7 eruit en enkele nieuwe erin

Aangekomen op een punt wat voor enkele op dit forum wel herkenbaar zal zijn: teveel horloges, een aantal die je nooit draagt, en enkele wensen…

Tijdens ons lange Pinksterweekeinde eens rustig na kunnen denken over wat ik nu wil, en besluit is genomen, meer eenheid aanbrengen in mijn collectie. Er gaan er 7 uit, om plaats te maken voor toekomstige aanwinsten.

Drie merken zullen de boventoon voeren in de samenstelling van de collectie:

  • Dubey & Schaldenbrand voor de Dress Watches (nu 3 in de collectie)
  • Anonimo voor de stoere vrijetijdsklokken (nu 2 in collectie, wellicht deze week nog 3)
  • Tudor voor de sportieve look (nu 2 in collectie)
  • Bulova voor de vintage look (nu 2 in collectie)

Toekomstige uitbreidingen zullen dan ook met name gezocht worden in bovenstaande merken.

Daarnaast blijven er ook een aantal beauties, waaronder een Maurice Lacroix Masterpiece, een Baume & Mercier, een 18k Ebel, een tweetal horloges die met de andere hobby (Mercedes AMG) te maken hebben en een quartz Tag Heuer omdat ik geen mechanisch horloge wil dragen tijdens het golfen.

Er gaan er ook een groot aantal uit, te weten de Magrette Regattare Bronze (vervanger zie hieronder), de Seiko Sumo (wel met enige pijn in het hart), de Seiko FFF mod, de Steinhart HFLE 2011, 2x een Mercedes horloge, 2x een Revue Thommen (een Landmark en een Seamark).

Dat alles gaat voor enige ruimte zorgen. Als eerste zal er voor een vervanger van de Magrette gezorgd worden, gelet op bovenstaande keuze zal die van Anonimo moeten komen. Waarom? Anonimo is niet voor niets de uitvinder/geestelijk vader van de bronzen kast. Aanstaande donderdag heb ik een afspraak om een 2e hands Dino Zei Bronzo te bekijken en eventueel over te nemen.

Andere wensen? Ja, maar daar ben ik nog niet helemaal uit. Heb nu bijvoorbeeld een Bulova Quartz en een Bulova Accutron, daar hoort in ieder geval nog een automaat bij. Suggesties voor een kenmerkende, typische Bulova automaat in een niet te kleine kast zijn welkom.

Komende weken zal ik eens alles van de te verkopen horloges verzamelen, foto’s maken en deze te koop aanbieden. Heb alleen na 7 maanden nog steeds geen toegang tot het verkoopgedeelte hier (moet je een jaar lid zijn?), dus als dat niet werkt moeten geinteresseerden maar op TZ-UK kijken of op eBay/Marktplaats.

Foto’s van de aanwinsten zal ik hier wel weer plaatsen. Suggesties voor aanvullingen in bovenstaande 4 merken zijn vie PB ook welkom.

welke Anonimo’s heb je al?
heb zelf de Millemetri gehad en de Militare Crono … prachtige horloges!!!

Ik heb van Anonimo de volgende modellen:

  • Cronoscopio Mk I (vnd ik mooier dan de Mk II), wel met de uren/minutenwijzers van de Mk II (die zijn wel mooier)
  • Wayfarer II

Aanstaande donderdag heb ik een afspraak staan met iemand die een Dino Zei Glauco Bronzo Small Seconds heeft, 5 jaar oud, één van de allereerste bronzen exemplaren. Hierbij een link naar een artikel over het betreffende horloge:http://www.abouttime.com/abouttime/mod-11006-bronze.invt.html

Verso Schreef:

Ik heb van Anonimo de volgende modellen:

  • Cronoscopio Mk I (vnd ik mooier dan de Mk II),
    wel met de uren/minutenwijzers van de Mk II (die
    zijn wel mooier)
  • Wayfarer II

Aanstaande donderdag heb ik een afspraak staan met
iemand die een Dino Zei Glauco Bronzo Small
Seconds heeft, 5 jaar oud, één van de allereerste
bronzen exemplaren. Hierbij een link naar een
artikel over het betreffende
horloge:http://www.abouttime.com/abouttime/mod-110
06-bronze.invt.html

ik ben niet zo gek op al die bronzen horloges ik kan het niet helpen … sorry
ben gek van die dino zei san marco!
http://professionalwatches.com/2007/12/san_marco_dino_zei_by_anonimo.html

heel herkenbaar inderdaad. Fijn dat je D&S trouw blijft (tu)
daar zijn nog wel wat mooie modellen te vinden voor de wishlist.

Arno Schreef:

heel herkenbaar inderdaad. Fijn dat je D&S trouw
blijft (tu)
daar zijn nog wel wat mooie modellen te vinden
voor de wishlist.

Ja D&S blijft er absoluut in. En vwb de wishlist, een mooie Index Mobile of een stalen Jump Hour is inderdaad ook niet mis.

Kleine update: de Sumo is inmiddels in andere goede handen.

Vandaag een Anonimo Dino Zei Glauco Bronzo Small Seconds opgehaald, ik zal binnenkort eens wat foto’s maken van di model en samen met de andere Anonimo’s.

Daarnaast is er een Bulova onderweg vanuit het verkooptopic op dit forum…