Herstel digitaal gedeelte PUMA horloge

Geachte Dames, Heren,

Al een ruim aantal jaren heb ik een horloge van het merk PUMA, Quartz, water resistant 50 meter, W893020-70, met een klein display erin voor digitale tijd aanduiding en, en daar gebruik ik hem met name voor, een alarm.

Onlangs ontstond er in het digitale display een zwarte “zak”die steeds verder is “uitgezakt”, waardoor nu de cijfers niet meer zichtbaar zijn.

Ik heb hier in de buurt van Tiel gevraagd aan juweliers of e.e.a. nog te maken is, echter men liet mij weten dat men het digitale gedeelte niet meer kon leveren.
Kunt u mij misschien helpen of verder doorverwijzen.

Overigens ben ik altijd op zoek naar een plat horloge met analoog en digitaal (alarm) gedeelte erin. Bijna alle horloges met die functies zijn of erg dik of erg sportief, waardoor ik ze niet onder een overhemd met colbert op mijn werk kan dragen. Als u een dergelijk horloge weet houd ik me aanbevolen.

Bij voorbaat hartelijk dank voor uw antwoord.

Groetend

K.F.Leenhouts

Waarom niet een mechanisch horloge met een mechanisch alarm? Ik wilde ook een horloge met alarm, en ben bij de Poljot Alarm Traveller Watch uitgekomen. Heel goedkoop en hij loopt prima, en ik vind 'm er nog netjes uitzien ook…

Hallo Leenhouts,

Wanneer het LCD-display kapot, zal indien mogelijk alleen het display kunnen worden vervangen. Maar ik denk net als de juweliers dat dit heel moeilijk gaat worden. Misschien dat op eBay alleen displays worden aangeboden? Helaas kan ik niet concreet helpen.

Groeten, Gerwin

Een Memovox lijkt me wel stoer.


Is het een soortgelijk horloge?

1 like

Ik weet niet of TS nog leeft. :skull:

Het moet een record zijn, kan niet anders…18 jaar!!! :see_no_evil:

1 like

IS een topic uit 2005. Maar uit de restvoorraad heb ik dit horloge en was het net klaar aan het maken om binnenkort te plaatsen voor een liefhebber op Marktplaats. Ik wilde eerst via ingeven van het modelnummer nog wat relevante info opzoeken en kwam hier op horlogeforum terecht…en misschien was de plaatser van dit topic nog wel op zoek. Grt