Herstel lumen op 1e horloge van mijn vader

Helemaal gelijk André! Precies de reden om zo’n horloge wat betreft wijzers en wijzerplaat met rust te laten. Hij is geworden zoals ie is. Als ie daarnaast technisch weer mooi in orde te krijgen is met een servicebeurt heb je er een leuk horloge en een prachtige persoonlijk heinnering aan je vader aan, @WatchFrank! Voor dat laatste (een goede servicebeurt) ben je overigens bij @vouwfietser wel aan het juiste adres! Kan 'm van hare aanbevelen.

Jazeker, wel je eigen foto’s André :wink:

Mijn foto hieronder, van het eerste horloge moet ik nog een eigen foto van maken

Bij mijn Aquastar zijn de wijzers van nieuwe lume voorzien die matchen met de markers door Nico Rijsman in Culemborg. Ik zou ze dus wel laten relumen.

1 like

@vouwfietser; Beste vouwfietser, ik ben helaas nieuw en kan je geen pb sturen. Maar ik heb een Guinand flieger waar de lume van de wijzer af is. Kunt u deze fixen? Verder lees ik dat je een verzamelaar bent van Russische uurwerken. Ik heb 2 Vostok liggen waar ik niks mee doe. Als je wilt mag je deze hebben voor je collectie of voor onderdelen.

Je kan de radium wijzers in de ultrasoon reiniger prima ontdoen van alle sporen (radioactief lume). Dan blijft je werkbank schoon.