Lang geleden deze prachtige Omega De Ville voor een paar knaken kunnen overkopen in gruwelijk slechte conditie. Had toen altijd al eens een leuk project willen hebben, en liet nu eens zijn dat een goede vriend van mij toendertijd horloges repareerde/restaureerde (inmiddels al gestopt met herstellen jammer genoeg).
Echt alles was naar de klote of verroest, pics zullen het verhaal wel verder vertellen
Dus toen onderdelen gezocht en gesprokkeld via het web. In die tussentijd alvast begonnen met restaureren. Mijn maat ontfermde zich over het mechanisch aspect, ikzelf aan het optisch (hij uurwerk, ik polijsten)
Nog even een vraag aan de kenners. De autowind module werkt niet. Geloof dat er een barst zit in de ophanging waardoor de rotor er steeds vanaf valt binnenin?
En de handwind voel ik niet klikken, komt volgens mij omdat de hammer niet in de trommel vastbijt?
Die is weer mooi gered van de sloop; nu nog even dat probleem met de rotor oplossen; (even dat ringetje (hard) solderen?)
En misschien ooit nog een andere dial, maar daar is vast lastig aan te komen.
Hey, dat is eigenlijk nog niet eens zo een slecht idee om te solderen!
Thanks voor de tip! Nu nog iemand vinden die dat kan doen aangezien mijn maat gestopt is
Nieuwe plaat ben ik idd al erg lang naar opzoek. Mocht ik in de toekomst echt niets vinden, dan laat ik hem denk ik zo. Vertelt toch een verhaal die dial.
Thanks! Ja de secondenwijzer is iets makkelijker te vinden dan de kroon of dial. Aangezien ze blijkbaar een soort standaard range seconden wijzers hadden in die tijd.
Finishing touches komen zeker. Voor mij was nu het belangrijkste hem werkend te krijgen en optisch wat bij te schaven haha
Zoals in topic beschreven was dit wat ik nog had liggen haha. Correcte kroon, alleen niet in het staal. Wilde de klok in eerste instantie werkend hebben, vandaar deze tijdelijke optie.
Overigens is de kroon geplate, misschien dat ik de plating eraf krijg met iets? Scheelt me toch weer wat duiten om een nieuwe te kopen