Er moet een herstelling gebeuren maar een uurwerk hersteller zei me dat het best duur zou worden door het feit dat -De brug - of zoiets moet vervangen worden.
Vinden jullie dit de moeite ?
is om later te verkopen
Met dank
stiekem vind ik wel waw … beter raad vragen bij een breitling dealer??
had het uurwerk binnengestoken voor reparatie ( een algemene uurwerk hersteller )
de man kon via via een brug bestellen ( is een stability unit ?? ) dit zou 350 euro kosten
Bij een breitling dealer hersteller is dit hoogstwaarschijnlijk goedkoper !
denk ik ??
Bedankt
Nou ik denk het niet. Dan ga je zo over de 1000 euro heen, want dan gaan ze tot het gaatje om alles weer origineel te maken met NOS onderdelen. Ik heb er gewerkt, en die jongens kunnen prijsopgaves maken hoor…
Onderdelen, los, leveren ze al vele jaren niet meer. Aan niemand.
gekregen na overlijden moeder , plus nog een pak vintage uurwerken ;… verder niks speciaal denk ik
union sa soulure , hamilton , frey , tissot , ahrens lucerne, mondia cris craft , pontiac’s
Grote vraag blijft ook nog of zo’n brug wel vervangen moet worden of de vaardigheden van de horlogemaker beperkt zijn. Kan nooit kwaad om er ook eens iemand anders na te laten kijken die goed is met restauraties.
Mooi horloge, daar zijn liefhebbers genoeg voor.
Hoogst waarschijnlijk zit hier een Valjoux 7730 in. Daarvoor zijn de onderdelen nog wel te vinden.
Zoals gezegd is een service door Breitling vanwege de hoge kosten niet verstandig als je hem wilt verkopen. Doe je het niet voor de verkoop dan kun je hem ook door een reguliere horlogemaker laten servicen. Wil je hem wel verkopen, dan zou ik de service lekker aan de koper overlaten. Verder zal je mailbox ondertussen wel overstroomd zijn met berichten van forumleden die hem wel over willen nemen.