Herstellen of niet

Hallo is deze seiko het nog waard om te herstellen

2 likes

Loopt het gewoon?

Alleen een nieuw glaasje is best de moeite waard.

1 like

Tja. Wat is het u waard? En wat is er, afgezien van het plexiglas mis mee?
Indien het horloge emotionele waarde heeft kan het een goed idee zijn er een nieuw glaasje in te laten zetten (als die te vinden zijn, maar waarschijnlijk wel) en het uurwerk een beurtje te laten geven.
Als het om de verkkopwaarde gaat is het al snel niet de moeite on er iets aan te laten doen, dan gaan de kosten van de reparatie de verkoopwaarde al snel voorbij, ben ik bang.

1 like

Het is een opwinder die het nog wel doet

Als je het een mooi horloge vind en hem gaat dragen is het de moeite waard. Prima kwaliteit uurwerk

Als je hem zelf gaat houden zou ik €50 uitgeven voor een nieuw glaasje.

Als je hem gaat verkopen denk ik niet. Hij is nu waard wat de gek er voor geeft en met een nieuw glaasje ook. Ik vrees dat daar geen €50 verschil tussen zal zitten.

1 like

Precies dit dus!

1 like

Hij is van mijn opa geweest

3 likes

Dan zou ik hem zeker herstellen en houden. Maar ook zonder herstellen kan het een mooie herinnering zijn.

2 likes

Volgens mij hoeft een nieuw glas geen €50 te kosten. Standaard kusntstof glas met goudkleurige spanring kan al te vinden zijn tussen pakweg €7,50 en €15.
Op timeparts.nl kosten ze €10,50 per stuk.

Voor dat geld zou ik het zeker niet laten. Een heel mooie Seiko is het.

Klopt, als je het zelf kan. Als je naar de juwelier moet dan moet je echt wel op minimaal € 30,- en eerder €50,- rekenen.

Deze heb ik ook nog

Is ook van mijn opa geweest en heeft best wat onderhoud nodig is deze dat nog waard

Minder dan die Seiko. Olympic is minder aansprekend en hier lijkt meer mee aan de hand: de dial zit in ieder geval scheef.

Maar verder zelfde verhaal. Alleen herstellen voor jezelf, niet voor de verkoopwaarde.

Allebei we de moeite waard hoor!
Plexiglaasjes zijn voor twee nutsen en een bounty te koop, echt losse euro’s.

Een beurtje voor een automaat en zeker voor een handopwinder kost je bij de leden hier de kop niet!

Voor Seiko’s is @Aad57 the man to go to en voor de handopwinder kun je eigenlijk wel prima elk lid hier hebben! Kijk even hier:

Als je de horloges laat doen, kastjes in de ultrasoonesner, beurtje voor het uurwerk, nieuwe plexiglaasjes en er dan een mooi ècht croco of hagedisbandje op laat zetten heb je twee prachtige horloges met een goed verhaal van je opa erbij!

2 likes

Simpel plexiglaasje bij juwelier gaat snel naar €80 ivm uitbesteding.

1 like

Direct naar de vakman gaan en loop de juwelier voorbij. Zij besteden het bijna allemaal uit en als ze zelf wat doen dan is de kennis hiervan vaak niet aanwezig.

Je wilt toch geen krassen of beschadigde wijzerplaat!

Dan altijd houden! Later is hij goud waard voor je als herinnering aan je opa.

1 like

Een echt croco bandje kost je meer dan het hele horloge waard is, zou iets zoeken dat meer in verhouding is met het horloge :wink:

1 like

Bandjes van beide horloges zijn al vervangen

1 like

Hangt wel van de opa af :innocent:

1 like