Ik zag onlangs een foto van een oude G-shock passeren, uit ongeveer dezelfde periode al mijn G-shock (wel in een betere staat), wat mij op een idee bracht.
Ik heb in mijn schuif nog een oude G-shock liggen (zo van rond 1996), die ik eigenlijk enkel nog bij houd omwille van sentimentele redenen.
Het plastic rond de kast is helemaal verweerd en dus niet meer bruikbaar…denk ik. Tenzij…
Zou er een mogelijkheid bestaan om een oude, verweerde G-Shock weer in zijn volle glorie te herstellen?
Ik weet het, het is een long shot, maar wil toch even polsen of zoiets überhaupt kan. Misschien hebben er hier mensen op het forum ervaring mee of kennen ze een adres?
Kan helaas even geen foto uploaden van het horloge in kwestie, maar ik denk dat de problematiek en vraag wel duidelijk is.
Bedankt voor jullie hulp!
Foto van het internet (ben zelf niet thuis om een foto te nemen), maar deze is in vergelijkbare staat (wel minder vuil…)
De module is meestal nog goed maar als er al sinds '96 een lege batterij in zit acht ik de kans op chemische oxidatie vrij groot.
En dan ja, dan kun je hem weggooien.
Je hebt geluk, de DW-6900 is een icoon in de G-Shock’s! Dus ja, te doen.
1 : batterij wissel na te gaan of de module het nog doet (vergeet je AC reset niet indien nodig alvorens terug te sluiten
2 : kijk op Ali Express, kan je wel een bezel en bandje vinden voor dit type voor een prikje. Reken op zo’n 10/15€ bezel inclusief bandje.
3 : monteren & dragen
Ik zou mijn tijd niet steken in een originele bezel te zoeken, kost je een spreekwoordelijke nier.
Gewoon een replica bezel van AE en ervan genieten.
Je moet wat geluk hebben met de bezels. Zelf een DW-9052 uit 1998 gehad met met ook ressin-rot, 2 jaar vruchteloos gezocht. In Azië kon ik ze nog vinden voor 50/75 € zonder verzending. Dat was het me niet waard. En nu nog een DW-9550, ook uit 1998 liggen en niets aan te zien.
Aha! Die site kende ik niet. Lijkt mij exact wat ik nodig zal hebben.
Batterij is er uit gehaald, dus dat risico is er gelukkig niet. De band is al eens vervangen, die is ook nog goed. Dus met een nieuwe bezel en batterij denk ik dat hij weer opnieuw kan gedragen worden.
Wat een hoopvol nieuws!
Wel, dat is het hem precies. Al heeeeeel lang kijk ik een nieuwe G-Shock als beater, maar ergens merk ik dat ik toch altijd steeds vergelijk met deze en dus is geen enkele nieuwe de juiste.
Aha, Ali! Nog niet geprobeerd! Had helemaal geen idee dat die nog te verkrijgen zouden zijn.
De mijne is wel geen DW-6900, foto van hier boven is voor de staat waarin het verkeert te tonen. Exacte model van mijn eigen G-Shoch moet ik eens opzoeken.