Beste horloge liefhebbers,
Ik ben al geruime tijd lezer op het forum echter heb ik nooit eerder een bericht gepost.
Daarom zal ik mij eerst even kort voorstellen alvorens ik mijn eerste vraag zal stellen!
Mijn naam is Henk, 25 jaar en woonachtig in de provincie Drenthe. Liefhebber van automaat horloges en de betere quartz uurwerken.
Geïnteresseerd in de technieken en het vernuft van de horloge werken en kan genieten van de kunst welke is verwerkt in een kwalitatieve horloge.
Nu door naar mijn vraag!;
Ik ben in het bezit van een Seiko Quartz horloge van het type 6N42-00C0. Indien relevant betreft het horloge nummer 452246.
Dit horloge heeft echter 2 gebreken, namelijk het horlogeglas dient vervangen te worden in verband met schade aan het huidige glas en de dagkalender blijft steken tussen 2 datums in…
Wat betreft het horlogeglas zou ik deze zelf graag willen gaan vervangen door een saffierglas van dezelfde formaat als orgineel. Ik vermoed dat er nu een mineraalglas in zit?
Kan iemand mij helpen om de juiste saffierglas te vinden voor deze horloge?
Ik ben ervan op de hoogte dat het uurwerk uit elkaar moet en dat het glas geperst dient te worden, dit kan ik zelf.
Het volgende punt is de dagkalender, als ik deze instel met de kroon en vervolgens de kroon na instelling terug druk in de kast dan verschiet de dagkalender terug tussen 2 datums in… Is dit een bekend probleem? Kan ik dit zelf verhelpen?
Alvast bedankt voor jullie hulp!