Akkoord, maar als het toch wegwerp is dan snap ik niet dat het binnenwerk überhaupt demonteerbaar is. Lijkt mij nog goedkoper om het dan helemaal machinaal dicht te gooien meer zoals de system 51? Maar goed, ik heb natuurlijk geen inzicht in de berekeningen van Swatch daarrond.
Ik denk dat je daarvoor toch het uurwerk grotendeels zult moeten herontwerpen. En voor een chronograaf met toch wat beperktere aantallen zal dat wellicht een te kostbare aangelegenheid zijn
Ha, Gent represent! Zijn we al met drie met @negenduust erbij.
Veel kan ik er niet aan toevoegen, dit soort movements zal een “gewone” horlogemaker inderdaad niet graag zien komen. Je kan altijd eens bij Eric horen maar ik verwacht ook wel gemopper daar. En dat gaat wel minder kosten dan een officiële swap-herstelling maar geeft ook niet hetzelfde resultaat.
De horlogemaker van Jan Maes onderhoudt/herstelt alles voor mij (- heb ondertussen zowat een dozijn Tissots, oude en nieuwe, en tussenin -), en dikwijls goedkoper dan de officiële Tissot-tarieven.
Heb qua chrono’s wel enkel ervaring met Valjoux 7750 of afgeleiden, en met PRC200 wat quartz betreft. Nog nooit een binnenwerk moeten laten vervangen, ook al is 10 jaar geleden de 7750 wel een keer op een stenen vloer beland… Enkel de lunette is toen vervangen, €25, en het uurwerk liep nog steeds zoals voordien.