Herstelling Oris prijzig?

Even jullie advies gevraagd. Ik kocht een kleine 2 jaar terug van @royke74 een leuke Oris die ik vaak draag tijdens het werken. Nu merkte ik laatst een serieuze barst in het glas, ik bracht het horloge binnen bij Clem Vercammen met de vraag het glas te vervangen. Nu krijg ik net de offerte binnen 75 € voor het glas en 350€ voor een volledig nazicht. Lijkt me nogal duur voor een horloge waarvoor ik 400€ betaalde of is dat normaal??

1 like

Doe je toch alleen het glas? :wink: en een Oris maanfase kost normaal zeker heel wat meer. Iets met vier cijfers zeker. Heb je hem op echtheid laten checken? I

@royke74 vraagt altijd te weinig :joy:
Als die nog goed loopt zou ik ook alleen glas doen. Of wellicht hier een lokale held vragen.

1 like

Mooie deal voor die 400 euro.
Ontopic, als het inderdaad goed loopt alleen het glas doen.

Ik zou ‘m laten servicen en het glas zo laten.

7 likes

Gewoon doen. Ja is veel geld maar wel comfort de markt.
Eens moet die service toch, nu met het gebroken glaasje het uitgelezen moment.

Wel zuur, maar wel de kosten waard.

2 likes

Uitgelezen kans voor een service. Of hij moet toevallig 2 jaar geleden een service gehad hebben.

Ik zie eigenlijk geen vreemde bedragen. Vooral niet voor een maanfase. Duur? Jazeker

Maar dat is heel deze verslaving haha😅

Voor een “nazicht” vind ik het prijzig. Voor een service niet. Ik zou 'm voor 350 ballen aan mij verkopen. Bespaart je de kosten.

Wat al eerder gezegd is, is de offerte voor een service best normaal. Ik meen dat er een gemodificeerde valjoux 7751 in gebruikt is. Vaak wordt bij glasbreuk een service geadviseerd i.v.m. de mogelijkheid tot (miniscule) glassplinters in het uurwerk. Als deze niet recent een beurt heeft gehad en je hebt schik met de klok, zou ik zeggen: Doen :+1:

3 likes

Als referentie, ik was voor mijn Oris F1 Day/date ook om en nabij de €275,- kwijt voor een volledige service bij een gerenomeerde horlogemaker…

1 like

Bedankt voor de feedback, omdat ik hem best vaak draag zal ik de service ook maar laten dien dan. Ik gad gewoon geen idee van die prijzen
DE00778PP-Vercammen54479 (1).pdf (67,8 KB)

Voor een volledige revisie is dat vrij normaal. Gewoon laten doen, dan kan ie er weer jaren tegenaan

Goede keuze, is een aardig bedrag maar het uurwerk lijkt me ook vrij gecompliceerd. Je hebt wel mooi mazzel gehad dan met de aanschaf voor 400 euro, niets te veel :smiley::+1:

Je kunt op Google veel richtprijzen vinden, de prijzen die zij opgeven lijken mij normaal.

Wel apart dat ze ook geld vragen voor de offerte…als je weigert moet je nog 25,- aftikken. Weet niet of dit normaal is? Uit mijn vakgebied ben ik dat niet gewent, maar zou wel een goed idee zijn :wink:

1 like

Dat is inderdaad niet best…

Dat doen ze vast om je onder druk te zetten.

1 like

Die heeft je dan nog gematst, is echt heel veel werk zo’n 7751.

1 like

Is een automaat met calender module.

@PeterLC Oris F1 day/date is gewoon een automaat en geen chrono.

En goede prijsopgave maken kost ook tijd en dus geld.

4 likes

In de Day/Date zit een ETA 2836-2 geloof ik…

Maar om aan te geven dat een service niet gratis is…

Ja dat is een beetje inherent aan ondernemer willen spelen…

Ik begrijp dat wel… het kost hen tijd om het horloge te inspecteren.

In een autobedrijf gebeurd dit ook, mensen vragen een offerte voor de verzekering, merkgarage gaat alle controles en opzoekingen doen, klant geeft offerte af bij verzekering, en laat dan de herstelling doen, om de hoek bij een kleine garage en laat niet alles 100% herstellen, steekt het prijsverschil in zijn zak. Merkgarage heeft gratis gewerkt en klant heeft geld verdiend??? Logica?

Ik vroeg aan de klant ( camperbedrijf ) 50 euro + BTW voor prijsopgave, die ook bij herstelling gerecupereerd werd door klant.
Had soms wel 2 uur nodig om offerte te maken en samen te zitten met de verzekeringsexpert. Dan is 50 euro + BTW niets. Soms offertes van 10.000 euro en meer.

2 likes