Herstelling + Service : Rolex 16200 caliber 3135

Mooi verslag, bedankt voor het delen.

Puur uit elkaar halen en ineen steken denk ik 2 uurtjes. Maar er komt meer bij kijken dan dat. Alles reinigen, epilame behandeling en dan afstellen. Dit laatste neemt toch wat tijd in beslag.

Ik heb uiteindlijk het horloge 2 keer geserviced. De eerste keer had ik een amplitude van 255 wat ermee zou kunnen doorgaan voor een vintage horloge maar niet voor een Rolex.

5 likes

Genieten dit soort posts. Dank voor het delen!

Super cool!
Ben jaloers op je; wou dat ik jouw skills had! :smirk:

1 like

Hartelijk dank voor deze zeer informatieve post.

Qua uiterlijk hebben (de meeste) Rolex modellen mij nooit zo kunnen bekoren, maar die uurwerkjes zijn subliem en vernuftig. Ik heb ook niets dan positieve ervaringen met het 3135 caliber. Leuk om te zien dat ook een ā€œindependentā€ nog aan onderdelen kan komen.

Hoe pak je dit eigeniljk aan? Meet je eerst het horloge op de verschillende posities, en stel je dan af om de grootste afwijking in een bepaalde positie te elimineren?

Top, genieten van dit soort posts!!:+1:

Woorden overbodig ,top top top verslagā€‹:+1::+1::+1::+1::+1::+1::+1::+1::+1::+1::+1:

Mooie reportage, top!

Leuk verslag zeg! Een vak apartā€¦

Kijk, dat zie ik graag! Super leuke post, dank je wel!

Fantastisch verslag dit. Duidelijk, zelfs voor een leek als ik. Hopelijk volgen er nog veel meer! :clap:

prachtig uurwerk , en een duidelijk verslag van de revisie :ok_hand:
een genot om naar te kijken! :+1:

Op de microstella staat een verdeelschaal. Dus als je de ene schroef bijvoorbeeld 30Ā° draait, moet je de tegenoverstaande schroef ook 30Ā° draaien. Anders krijg je inderdaad een zwaartepunt.

Rolex heeft duidelijke criteria waaraan het regelbeeld moet voldoen voor 5 posities. Dus afstellen tot je aan alle criteria voldoet.

4 likes

Fantastische post, dank voor dit kijkje in de keuken! :+1:t2:

kan je nog iets meer vertellen van hoe je afstel met e microstella , dat vind ik wel heel interessant.

1 like

Er bevinden zich vier schroeven aan de binnenzijde van de balans, 2 kleine en 2 iets grotere. Door deze dichter of verder van het midden te schroeven kan je uw uurwerk afregelen. Zie uitleg hieronder

4 likes

Prachtige weergave , ik vroeg me alleen de werking af van het speciale tool voor balance ,i s deze vd as geweest ?

Hartelijk dank Bart82! Je post heeft me een heerlijke start van de dag bij een kopje koffie gegeven.

Top!