Herstelproces Seiko 7009-8070

:clap:

1 like

very nice…mooi stukje werk

1 like

vertellen maar, dat verhaal

1 like

Lastig om zo kort mogelijk samen te vatten, maar zal een poging wagen.

Door mijn gezondheid heb ik meer de tijd gekregen mij te richten op mijn hobby’s en dingen die ik leuk vindt: het modificeren van HiFi luidsprekers en apparatuur is daar één van. Dit bleef niet onopgemerkt en heeft geleid tot het werk dat ik nu doe, werken in een gerenommeerde HiFi winkel in Emmen. Hier doe ik o.a geluidsapparatuur repareren en modificeren: waar de fabrikant moet bezuinigen, nemen wij de tijd om dingen op te lossen zoals ze eigenlijk zouden moeten zijn.

Op m’n eerste werkdag werd ik door mijn collega ‘Knutselkoning’ genoemd, dat gaf voor mij een bijzondere lading en een blijk van waardering voor wat ik doe en waar ik voor sta. Dit is dus tot de dag van vandaag mijn bijnaam gebleven en tevens passend bij mijn horloge hobby. :watch::wink:

6 likes

Leuk verhaal met prachtig resultaat. Dank voor het delen. En een post over zelf een kast polijsten zou door mij zeer worden gewaardeerd :wink:

1 like

Zojuist nieuwe pushpins ontvangen en gemonteerd:

Oogt het toch weer net even een stukje strakker van.

8 likes

Prachtig gedaan

2 likes

:ok_hand:t2:Mooi eindresultaat

1 like

Mooi werk en mooi resultaat!

1 like

Goeie tip :nerd_face:, ook eens doen met de mijne !?!.
Bedankt KK

2 likes

Ziet er nog netjes uit.:ok_hand: Vind de ruimte bij jouw exemplaar er nog prima uitzien. Glaasje is met een kleine polijst beurt ook vast weer als nieuw.:wink::+1:

1 like

Kleine update:

Kwam nog een foto tegen met het kroonwiel die ik uiteindelijk heb gemonteerd. Deze steekt een stuk minder uit, zoals het hoort.

Het horloge is een aantal maanden geleden verkocht, de nieuwe eigenaar was er zeer gelukkig mee.

Inmiddels heb ik een ultrasoon reiniger aangeschaft en een polijstmachine, dit maakt dergelijke klussen een stuk aangenamer om te doen…:sweat_smile::+1:

4 likes

Heel mooi gedaan.
Hoop zelf ook nog eens aan zo 'n klus te beginnen maarja tijdgebrek.

1 like

De Seiko lijkt erg veel op het horloge van vandaag. Gave Seiko hoor

2 likes

Ze hebben inderdaad wel erg veel met elkaar gemeen. Ook een mooie Tissot met bijzondere plaat en index.:ok_hand:

1 like

Mooi werk en resultaat.
En wat een prachtige wijzerplaat!

1 like

Bedankt! Inderdaad een bijzonder hologram effect, vond het van deze ook best lastig om afscheid te nemen. Is gelukkig wel wat moois voor in de plaats gekomen. Maar als ik er ooit wéér zo één op de kop weet te tikken met integrated bracelet…:wink:

2 likes