Door gebruik te maken van andere materialen voor hun raderen: bv. goud of silicon hopen manufacturen de duurzaamheid van hun machientjes te vergroten…
Het door Breitling gebruikte Silicon geeft 45% meer gangreserve van 70 naar 100 uur…
Door gebruik te maken van andere materialen voor hun raderen: bv. goud of silicon hopen manufacturen de duurzaamheid van hun machientjes te vergroten…
Het door Breitling gebruikte Silicon geeft 45% meer gangreserve van 70 naar 100 uur…
Mooie, maar dure techniek als ik het goed gelezen heb.
leuk artikel, maar op zich wel een wonderlijk/tegenstrijdig verhaal: Breitling gebruikt keramiek/silicon omdat het lichter is (en daarmee blijkbaar een grotere gangreserve behaalt?); Lang & Heine gebruikt 24K goud, één van de zwaarste metalen… toch claimt de maker een betere performance en meer slijtvastheid door de hogere hardheid??
Je zou denken dat het beperken/verminderen van wrijving belangrijker is in de tandwieltrein; ETA gebruikt al jaren een speciaal ontwikkeld tandprofiel om wrijving te verminderen; met dat in het achterhoofd lijkt keramiek me dan de beste keus…
Misschien moeten ze (voor een wat goedkopere oplossing) eens gaan denken over messing met een (nano) coating…