Het andere uiterste, Hautlence

Nee klopt. Je hebt gelijk. Maar volgens mij gaat dit hele horloge/speeltje/ornament al nergens meer over. :slight_smile:

Echt mooi gemaakt zeg, maar functioneel?
Ben erg benieuwd naar wie zo’n labyrint nu koopt?

En dan had je het nog niet niet over de ritruvisuele interdictie wanneer je de diagonale perconus naar het westen richt. Dus op de hele uren minus invallend licht

4 likes

Hoe weet je of het balletje ook weer naar buiten komt? Of kan het ā€˜horloge’ na ƩƩn spelletje in de kliko?

Ik had vroeger zo’n spel van gewoon hout. Was alleen 25 x groter. Te gek voor woorden, toch.

Functioneel? Net zo mooi gemaakt en functioneel als een Rolex, of eigenlijk alles van vier cijfers.

Goed, hij geeft de tijd niet weer en elk ander horloge wel, maar elke Casio van een tientje doet dat al betrouwbaarder dan enig mechanisch horloge.
Misschien hebben ze bij Hautlence juist wel een punt: Het is, net als een horloge van een paar ruggen, niets anders dan een speeltje/sierraad. Alleen geeft deze wat ander beeld dan de tijd.

1 like

Sommige horloges geven de tijd. Deze kost alleen maar tijd.

1 like

Ik kan best waardering hebben voor dingen die mooi en heel vakkundig gemaakt zijn zonder direct aantoonbaar nut. Maar waarom moet dat ding dan net voor die vierkante meter huid gemaakt zijn waar een liefhebberij van me zich afspeelt. :smile:

1 like

Tuurlijk wel.

Het is 23:10. Bed tijd.

Geheel in de categorie "gewoon omdat het kan"
Niks mis mee toch?

1 like