Het Art Deco/Nouveau topic

Als klein jongetje werd ik door mijn ouders van antiekbeurs naar antiekbeurs gesleept. Mijn moeder had en heeft nog steeds een passie voor alles wat met art deco en art nouveau te maken heeft. Tiffany en Lalique zijn voor mij vertrouwde namen. Wanneer ik een filmpje pak in het Tuschinski theater is het of ik een een heerlijke grote huiskamer zit. In mijn zoektocht naar een nieuwe aanwinst blijk ik toch onbewust beinvloed te worden door deze stijlen. De Hamilton Jazzmaster vind ik een genot om naar te kijken. Nog steeds hoop ik eens een echte blauwe Atlantic Worldmaster te bezitten. Ik weet een dealer in Duitsland maar die heeft deze niet. Met de importeur in Nederland verliep het kontakt zeer stroef waardoor ik er maar mee gestopt ben.

Ik had destijds een soortgelijke gouden Blyssa maar dit was niet de Atlantic die ik wilde hebben. Als iemand hem te koop weet staan hoor ik dat graag. (Ik weet dat hij uit de VS te halen is maar 550 dollar is te veel)
De Hamilton Ardmore is ook een model wat me zeer aanspreekt. Ik denk ook dat die er nog eens komt.

Dan heb ik nog de Jazzmaster Petite Seconde waar ik de laatste dagen mijn ogen niet van kan af houden.

Post in dit topic de mooiste Art Deco/Nouveau horloges die je kent. Wie weet koop ik hem wel. En als het lekker vol staat met horloges kan ik mijn moeder ook even laten genieten. :wink:

dreski Schreef:

… Ik had destijds een soortgelijke gouden Blyssa maar dit was niet de Atlantic die ik wilde hebben…

Hee, hij heeft het over mij!!! roept daar iets in het kistje: :slight_smile:

grootmokum Schreef:

dreski Schreef:

… Ik had destijds een soortgelijke gouden
Blyssa maar dit was niet de Atlantic die ik wilde
hebben…

Hee, hij heeft het over mij!!! roept daar iets in
het kistje: :slight_smile:
http://i2.photobucket.com/albums/y42/grootmokum/Ho
rloges/Blyssa-kader700-1aj.jpg

Deze hoort ook zeker in dit topic. Ik hoopte ook stiekem dat je hem ff zou plaatsen. :wink: