Is dat serieus?
Is dat serieus?
Ja. Ik vind Ferrari afgrijselijk in zoverre we het niet over één of twee modelletjes uit een heel erg grijs verleden hebben.

De Luce ligt in mijn optiek dichter bij de 1960 GTO dan alles wat na 1980 geproduceerd is, maar deze rooie is zo’n beetje het summum voor het merk, in mijn beleving. Dat geldt dan en passant ook voor veel Rolex, want na 1970 is dat ook heel erg bergafwaarts gegaan.
Dat gezegd, ik vind alle hypercars eigenlijk naar.
smaken verschillen, maar dit is wel echt een van de meest zeldzame meningen die ik in mijn hele leven heb gehoord. Zelfs de mensen die zo’n auto mee kregen hebben alle meningen over het uiterlijk achterwegen gelaten omdat deze Luce zo adembenemend lelijk is… ouwe provocateur ![]()
Ik denk dat met name de Ferrari-fans 'm lelijk vinden, of dat voor de brede bevolking geldt is vraag twee.
Gewoon een strakke, vriendelijk ogende auto. Kek kleurtje ook. Tof. Alle berichten van adembenemende lelijkheid zijn schromelijk overdreven. Ik weet dus ook niet of mijn mening zo uniek is, eerlijk gezegd.
Als ik dit er dan naast zet:
Brrr. Verschrikkelijk. En met een plofmotor. Bah.
Maar mijn punt over die Daytona veiling blijft er wel van overeind. Blijkbaar vindt een bepaald deel van de bevolking alles wat heel erg lelijk en zeldzaam is enorm begerenswaardig, dus dan man dit er ook nog wel bij:

Ik heb 10-15 miljoen geroepen.
omdat deze Luce zo adembenemend lelijk is
Dat is hij niet. Lelijk zou nog een bewuste “in your face” keuze kunnen zijn. De Luce is adembenemend saaie, onsamenhangende eenheidsworst. Het had een eco Kia kunnen zijn, moest de interieurdesigner van Kia een sabbatjaar nemen, een jobstudent zijn taak moest doen, en het goedkeuringscomité een collectief herseninfarct krijgen. Het is een inspiratieloze AI render door een ontwerper met een burn-out. Als die passeert in de straat ben je m vergeten nog voor hij buiten gehoorsafstand is, en het is een EV zonder motorgeluid. Voor een merk dat passie, extravagantie en emotie als vaandel draagt is het alsof Grand Seiko een plastic Chinese Invicta-kloon op de markt zou brengen, en er dan meer voor vragen dan hun limited editie Spring Drives.
Maar dit terzijde. Het is Rolex, en one-off, en “goede doel”. Allemaal dingen die helpen om veel geld op te brengen, al was het een gouden keutel aan een bracelet.
Geld voor het goede doel is natuurlijk top, maar de horloges zelf zijn niet om aan te gluren
Ik wil @Jurk niet voor de voeten lopen maar toch.
Dat doe je niet hoor, maar je geen zorgen. Ai ai ai ![]()
@Jurk niet voor de voeten lopen
Dat doe je met een AI gegenereerd plaatje sowieso niet
.
Geld voor het goede doel is natuurlijk top
Ik heb hier nog even over nagedacht, en ook daar ben ik niet van overtuigd.
Geld voor goede doelen is ten eerste een belasting-ontwijkend mechanisme wat de gever prima uitkomt en waarmee je dus geld onttrekt aan de schatkist. Ten tweede is het ondemocratisch, en ten derde is de neiging om charitatief bezig te zijn een impliciete goedkeuring van het feit dat ons systeem faalt.
emotie
Vaak met name ergernis, want dit type auto genereert vaak meer geluid dan nodig. Ik blijf erbij dat ik de Luce tof vind.
Ik wil @Jurk niet voor de voeten lopen maar toch.
Tja, dat doe je ook niet met AI slop. Ik kan het je een soort van vergeven omdat de render in de openingspost ook op een soort AI slop leek, zo ongelofelijk slecht zijn die Daytona’s, maar toch.
Geef mij maar witzen waar het zweet van de bakker in zit.