Het begin en het (voorlopig) einde

De allereerste, eerste communie geschenk (1976) :

En de recentste aanwinst, maar zeker niet de laatste.

5 likes

De gekte begon met deze:

…en dit is de voorlopig laatste aanschaf.

6 likes

Eerste
https://img.horlogeforum.nl/uploads/db9961/original/3X/6/5/655ca6a99d539d678852bcdac873cf8d51383288.JPG

En meest recente

7 likes

Pas je op met de bloedtoevoer naar je hand? Die tudor knelt nogal zo te zien…

De eerste ‘echte’ zwitser op mijn 20e:

Het gaat hier snel, dus zomaar eentje gekozen van het afgelopen jaar, 27 jaar later:

12 likes

Valt wel mee hoor had hem even aan de rechterpols! Maar bedankt voor de tip

1 like

Begin: (rechts)


Einde:

Ik ben een tijdje gaan upgraden naar een steeds hoger model, alleen ik merkte dat ik daar heel hebberig en ontevreden van werd. Heel het zooitje verkocht en weer lekker terug gegaan naar vintage seiko’s

9 likes

Die Jaeger is prachtig!!!

1 like

Perpetual is een ander woord voor ‘eeuwigdurend’. Bij de kalender betekent dat, dat je het niet meer hoeft bij te stellen.

Mijn eerste echte Swiss Made

En dit mijn laatste aanwinst na ruim 200 andere horloges

7 likes

van deze

naar deze

6 likes

Allebei topklokken! De eerste is een waar jaren 90 icoon.

Wel heb ik er een vraagje over. Ik heb precies dezelfde en denk dat de condensator (dat was het toch?) van het kinetische uurwerk aan vervanging toe is. Is er hier iemand die dat voor me kan doen?

1 like

Even op YouTube zoeken op type en kijken of je het zelf kunt doen. Ik heb het deze week bij mijn Seiko gedaan… en het was echt te doen… (en ik ben echt het type twee linkerhanden)

1 like

Was een mooi klokje, wel wat druk maar net niet overkill.
Is helaas gestolen toen hier is ingebroken een jaar of 2 geleden :rage:

2014:

2017:

3 likes

We schrijven het jaar 1971. Mijn eerste horloge gekregen voor mijn 5e verjaardag.
Hand opwinder nogsteeds in mijn bezit.

We gaan 45 jaar verder en een onbekend aantal verder. Voor mijn 50e deze klatser aangeschaft.

8 likes

Euh… in ‘71 was je vijf… dan ben je nu… drie onthouden…

1 like

Ben van 66

Ik bedoel dat de terminologie door Rolex wat vreemd gebruikt wordt. Perpetual slaat op automaat. Date slaat op datumfunctie. Perpetual date slaat dus op automaat met datum, maar niet noodzakelijkerwijs een perpetual calender. Als ik perpetual date lees denk ik toch snel dat ‘perpetual’ als bijvoeglijk naamwoord bij date hoort …

Wat gaaf dat je jouw eerste horloge na 45 jaar nog steeds in bezit hebt! Helaas kan ik me wel m’n twee eerste horloges herinneren maar heb geen idee wat daarmee gebeurd is of waar die gebleven zijn …

1 like