Het begin en het (voorlopig) einde

Zoals zovele hier slaat het horloge virus in een keer toe… en voor je het weet ben je tig horloges verder…
het lijkt mij leuk om te zien waar mensen mee zijn begonnen en waar ze tot nu toe zijn geëindigd…(voorlopig dan) en het liefst met foto’s natuurlijk.

Bij mij is het visus ongeveer 16 jaar geleden begonnen met de aanschaf van een Seiko kinetic

En dit is mijn laatste aanwinst en voorlopig eindstation!

Daar tussen zitten natuurlijk nog tig horloges… maar voor dit topic dus alleen begin en (voorlopig) einde

17 likes


Zitten gelukkig niet zo veel horloge’s tussen. :joy:
Ik heb ze allebei nog. :wink:

10 likes


Allebei nog aanwezig!

3 likes

Enkele jaren geleden met een Tissot PRC200 (plaatje van het net)

Laatste aanwinst Rolex Oyster Perpetual

Voorlopig nog niet klaar :smile::+1:

14 likes

Wat wordt er bedoeld met perpetual als het horloge geen datumaanduiding heeft?

Z[quote=“Thijsie, post:5, topic:130122, full:true”]
Wat wordt er bedoeld met perpetual als het horloge geen datumaanduiding heeft?
[/quote]

Automaat.

Wordt er ook mee bedoeld als er wel een datum aanwezig is. :smile:

4 likes

Begin (2011):

Einde (2016):

In de tussentijd zijn er 4 vertrokken (2 x TAG Heuer, 2 x Omega), nu alleen de Tudor Black Bay en Rolex Explorer nog in bezit.

9 likes

Het begon ooit zo’n 30 jaar geleden met de sir Swatch…

…en het is nu dit…

…maar zeker nog niet geeindigd.

Groeten
Rutger

12 likes

Hier begon het mee

En dit is de laatste aanwinst!

12 likes

Mijn beste,

Het begon allemaal met een Swatch,
en de laatste verworvenheid zo’n 4 jaar terug alweer, is de Vintage Orfina!!

Maar voor straks: “Buona Notte” en morgen gezond weer op!! :first_quarter_moon_with_face::first_quarter_moon_with_face::first_quarter_moon_with_face:

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

16 likes

Eerste:

Laatste:

7 likes

Het echte begin was een Hema klokje dat ik kreeg voor mijn communie, maar die heb ik erg kort gehad. Geen idee wat daarmee ooit is gebeurd.

De eerste die ik zelf kocht ergens in de 80’er jaren was deze ana-digi Seiko, die ik nog heb, en die nog loopt als de brandweer H601-5030. Jaren terug een beurtje laten geven en een nieuw glaasje erin:

En de laatste aanwinst deze Seiko Presage SARY073/SRPB41:

En daartussen zitten 121 ex-en (als mijn statistieken op orde zijn).
(plaatje van www)

6 likes

Mijn eerste “echte” was deze:


En voorlopig is dit de collectie:

7 likes

Het begin, drietal jaar geleden:

Intussen allemaal gepasseerd, geprobeerd en weer verkocht, onder andere:

Oriënt Bambino 3rd gen Blue Dial ER2400LD 2015 - Seiko SKX009K 2013 - Casio GWX-5600C-7 2015 - Manchester Watchworks Tatoskok 2015 - Seiko MKII OMG 600 (SKX case - NH36 hybrid - Bead blasted) 2014 - Oris BC Pointer Date 40mm 2014 - Citizen AW1365-19P Aviator Eco Drive - Tissot Calibre 2481 Seastar 1973 - Stuckx The ‘panda’ Bull 2016 - TorgoenE6B quartz 2017 - Seiko 7T32 ‘Mickey Mouse’ - Citizen Excalibur BN0100-34L - Citizen NH8380-15 - Seiko SRP453K ‘Baby Tuna’ LE 2013 - Seiko SNJ023 ana-digi 2006 - Seiko SKX013 2016 - Mühle Glashutte TerraSport M1-37-60 Lufthansa 2016

Het (voorlopig) einde :wink:

6 likes

Begonnen met deze enkele weken terug.

Nu wil ik als volgende een Hamilton flieger.
Daarna zien we wel verder.

Ondertussen een seiko sxk en een deep blue erbij gekocht.

Afgelopen week deze dikke gekocht.

7 likes

Grappig, die heb ik nu :thumbsup:

1 like

1984

2017

5 likes

Huh?
Alleen perpetual calender betekent dat dat je niet iedere maand hoeft te verzetten?
En zonder calender betekent het dus automaat.
Een perpetual calender handwinder, hoe noemen ze die dan? Alleen calender.

(Je zie t, ik ben volledig lost … :joy: )

Hoi Thijs,

Bij Rolex heeft het perpetual in de naam niets te maken met een datum.
Zie onderstaand artikel waar de naam Oyster Perpetual vandaan komt :

Since 1926, Rolex has been crafting and creating beautiful and stunning pieces of art, represented in the form of a wrist watch. Their first watch, the ‘Oyster’, was designed to feature a hermitically sealed case which provided protection for the movement and was the first waterproof watch ever created. By 1931, Rolex had created the ‘Perpetual’ movement, the worlds first self-winding mechanism with a Perpetual rotor. These two details in Rolex’s long history, bring me to the watch I will be reviewing within this article; the Rolex Oyster Perpetual, specifically in its 39mm variant

Gr.
Ben

3 likes

Eerste: 1973.

laatste: 2017

3 likes