We zitten er niet allemaal exact op dezelfde manier in. Sommige noemen zichzelf flipperaars en anderen doen nooit geen afstand. Het is een hobby, liefhebberij, passie en bij velen een obsessie. Je geeft er meer tijd en geld aan uit dan wellicht verstandig is.
We hebben denk ik ook veelal een ander startpunt. Mijn eerste echte horloge was een Tudor, alle horloges daarvoor, een stuk of vijf, tel ik simpelweg niet mee. Vanaf het moment dat ik op HF zit, is mijn liefhebberij gegroeid. Veel gezien en gelezen, dus mijn kennis is vergroot.
Interesse is vergroot, verlegd en verdiept. Sinds ik op HF zit, sinds dit voorjaar, vijf horloges gekocht. Teveel natuurlijk. Onrust.
Gelukkig heb ik voor mezelf nu besloten dat het voorlopig goed is, met een duiker, een chrono, een dress -en een toolwatch (en de rest is vanaf nu de side collectie). Geeft rust.
Uiteraard is er nog wel een verlanglijst. Maar deze is bij na aanschaf van mijn goedkoopste horloge, de Citizen Promaster, realistischer geworden. Back to normal. Ik kijk niet meer naar ALS, JLC, Blancpain, etc. Niet realistisch, wel prachtig.
Wishlist is korter geworden en zoals gezegd realistischer met merken als Tudor, Longines, CW, Squale, Isotope, Circula, etc. Gelukkig kan ik wel oprecht genieten van de NA’s van jullie en zeker ook van de collectie foto’s die geregeld voorbij komen. Voor mij zijn mijn horloges weer hobby.