Het begin en huidige status van de bodemloze put aka horloge hobby

Lieve Mona,

De eerste moest en zou een Tag Heuer worden. (Official timekeeper Formule 1 destijds met dat coole roodgroene logo) Een echt Zwitsers horloge man wat een aanschaf! Nieuw gekocht, ooit weer eens geruild want te klein dacht ik toen (14 kilo zwaarder blijkbaar zat t vet op de polsen) Later toch weer eentje gekocht via Chrono:

En dan ben je nog een paar jaartjes verder en dan ben je door dit forum, door jullie dus eigenlijk, al zo bedorven dat mijn favorietenpagina op Chrono er inmiddels zó uit ziet:

Ik log uit en ga professionele hulp zoeken denk ik :crazy_face:

Mocht u ook uw weg van de ondergang willen delen, voel u vrij dit te posten :+1:

Groetjes anoniempje

17 likes

Ik denk dat je wel wat lotgenoten gaat vinden hier. Ik zit nog in de ontkenningsfase

2 likes

Niet doen, kost alleen maar geld :money_with_wings:
Beter spaar je dat op en ga je voor een AP :crazy_face:

6 likes

Begin ging bij mij net zo, bijna 30 jaar geleden: TAG Heuer!!!

En nu, drie decennia later? TAG Heuer!!!

Heb er op dit moment 4 en vind dit gewoon nog steeds een gaaf merk en goed gebouwde, mooie horloges voor (in dit segment) nog enigszins redelijke prijzen. Hoewel die prijzen, helaas, ook langzaam maar zeker hoger worden… :sweat_smile: :grimacing: :roll_eyes: :thinking: Maar ja, alles wordt duurder, ben ik bang.

O.k., en ik ben in de loop der jaren ook wel fan geworden van Seiko en (meer recent) Squale. Maar TAG Heuer blijft mijn favoriete merk.

Tag Heuer Posters | Fine Art America

7 likes

Komt redelijk bekend voor deze fases hahaha. Mijn wishlist heeft de komma nog wel een getal eerder staan gelukkig. Hopelijk blijft dat zo, jij succes en sterkte ermee :stuck_out_tongue_closed_eyes:

2 likes

Hoi Jan, ook van 74? Goed jaar he :grin:

1 like

Je hebt toch wel de btw en invoerrechten erbij ingecalculeerd hè :rofl::rofl:

Heerlijk jaar. :partying_face:

Dat maakt op die bedragen ook al niet meer uit. Of het nou achterlijk veel geld is, of belachelijk duur :dizzy_face:

1 like

Als je het dan toch uitgeeft dan maar gelijk met bakken idd. Benieuwd naar je aankomende AP. :crazy_face:

1 like

Ondertussen maar geaccepteerd dat de grijze markt/prijzen de nieuwe standaard zijn in plaats van de martelingen die men de AD noemt

2 likes

19 likes

Grandioos weer @Jurk.
Zo zou de zieleknijpert inderdaad kunnen reageren ja :grin::grin::grin:

2 likes

Gewoon aan toe geven.
Koop alles wat je mooi vind, geniet ervan, koop nog meer.

Dan…dan ineens komt het moment dat je het allemaal helemaal niet meer nodig vind…er geen drang meer is …
Dan verkoop je alles, blijven er enkele bij je kleven.
Dat is goed, dat zijn JOU allermooiste.

Daarna, ach je kijkt een beetje rond maar elk horloge dat je te koop ziet staan vind je niet nodig, te duur > zonde geld.

Vanaf dat punt is het vooral genieten, geen drang of verslaving meer.

Heerlijk.

Als ik nu de markt zie, vind 50euro nog teveel om aan een horloge aankoop uit te geven!

3 likes

We zitten er niet allemaal exact op dezelfde manier in. Sommige noemen zichzelf flipperaars en anderen doen nooit geen afstand. Het is een hobby, liefhebberij, passie en bij velen een obsessie. Je geeft er meer tijd en geld aan uit dan wellicht verstandig is.

We hebben denk ik ook veelal een ander startpunt. Mijn eerste echte horloge was een Tudor, alle horloges daarvoor, een stuk of vijf, tel ik simpelweg niet mee. Vanaf het moment dat ik op HF zit, is mijn liefhebberij gegroeid. Veel gezien en gelezen, dus mijn kennis is vergroot.

Interesse is vergroot, verlegd en verdiept. Sinds ik op HF zit, sinds dit voorjaar, vijf horloges gekocht. Teveel natuurlijk. Onrust.

Gelukkig heb ik voor mezelf nu besloten dat het voorlopig goed is, met een duiker, een chrono, een dress -en een toolwatch (en de rest is vanaf nu de side collectie). Geeft rust.

Uiteraard is er nog wel een verlanglijst. Maar deze is bij na aanschaf van mijn goedkoopste horloge, de Citizen Promaster, realistischer geworden. Back to normal. Ik kijk niet meer naar ALS, JLC, Blancpain, etc. Niet realistisch, wel prachtig.

Wishlist is korter geworden en zoals gezegd realistischer met merken als Tudor, Longines, CW, Squale, Isotope, Circula, etc. Gelukkig kan ik wel oprecht genieten van de NA’s van jullie en zeker ook van de collectie foto’s die geregeld voorbij komen. Voor mij zijn mijn horloges weer hobby.

6 likes

:joy::joy::joy:🫣
Nou sterkte dan!!
Aan hem heb je ook niks

1 like

afbeelding

1 like

Hahaha! Ja heel herkenbaar.

Ik ben nog niet zo lang lid van HF.

Sindsdien heb ik in het blauwe gedeelte een horloge gekocht die 2x zo duur was als mijn duurste tot nu toe.

Eergisteren heb ik een ander horloge uit het blauwe gedeelte binnen gekregen die weer 2x zo duur was als mijn eerste aanwinst hier op HF. :see_no_evil:

Dus de slippery slope is flink z’n werk aan het doen als ik naar m’n favorieten lijstje kijk op Chrone24.

Gelukkig begint m’n smaak ook steeds meer te vormen en begin ik steeds minder als een kraai alles te willen dat glimt.

Gelukkig is mijn budget de komende maanden wel even op. Nja behalve als er een heel specifiek horloge toevallig in het blauw komt, dan moet er maar een potje open getrokken worden :joy:

2 likes