Hallo HF-leden, vandaag wil ik jullie wat meer vertellen over het horloge wat ik van mijn opa heb gekregen.
Mijn opa is altijd een handige man geweest en nog steeds klust hij erg veel.
Ik heb vaak dingen met hem gemaakt en altijd veel bewondering gehad voor zijn kennis.
Wat hij vaak tegen mij zei: Wie niet sterk is moet slim zijn.
Dit is een uitspraak die ik nooit zal vergeten, daarnaast ben ik blij dat mijn opa er nog is en ik nog veel mooie momenten met hem kan beleven.
Op een middag zaten wij bij mijn opa in de tuin te lunchen en ging het over horloges.
Uit dat gesprek bleek dat ik erg enthousiast was over horloges en dit bracht mijn opa op een idee. Hij stond op en zei tegen mij: wacht even ik ben zo terug.
Ik wist niet wat ik moest gaan verwachten en was daarom ook nieuwsgierig wat mijn opa ging doen.
Even later komt mijn opa weer naar buiten gelopen met een horloge in zijn hand.
Hij geeft het horloge aan mij en verteld erbij dat het horloge weer van zijn vader is geweest.
Zijn vader heeft het horloge gekregen omdat hij 25 jaar in dienst was bij zijn werk.
Mijn opa vertelde mij dat hij het horloge van zijn vader geërfd heeft en dat hij het alleen droeg bij nette gelegenheden maar dat het horloge al een tijdje in de kast lag.
Hij vond dat ik het horloge moest hebben omdat het dan weer vaker gedragen zou worden.
Ik was natuurlijk erg overdonderd dat. Mijn opa mij dit cadeau wilt doen.
Hij begon zelf over de waarde van het horloge: “het is een prisma horloge en zal niet veel waard zijn” waar ik meteen op antwoorden dat de emotionele waarde veel belangrijker is bij dit horloge dan wat het qua geld waard is.
Hier onder de foto van hoe ik het horloge heb gekregen:
Het horloge kreeg ik op het originelen bandje wat erg gaar was.
Ik besloot er een nieuw bandje voor te kopen.
Een zwart bandje zoals het origineel.
Even later ging mijn oom trouwen en heb ik het horloge gedragen op zijn trouwerij.
Mijn opa vond het supertof dat ik er een nieuw bandje voor had gekocht en dat het horloge weer gedragen wordt.
Foto trouwerij:
Na de trouwerij heb ik het horloge 2x gedragen maar vond hem met het zwarte bandje wat oubollig. Het horloge heeft natuurlijk al een klassieke kastvorm en dan mag daar wel een wat hipper kleur bandje op vind ik.
Na dat het bandje binnen kwam en hem had verwisseld met het zwarte bandje vond ik dat het plexiglaasje ook wel wat liefde mocht krijgen. Het glaasje heb ik even opgepoetst met polywatch.
Voor:
Na:
Nu het horloge op een leuke kleur band zit en het glaasjer weer opgepoetst is ben ik erg tevreden en denk ik dat het horloge vakder gedragen zal worden.
Ik kijk uit naar de zomer om dit prachtige erfstuk weer te dragen.
Bedankt voor het lezen en hier nog wat sfeerfoto’s: