Het begin van de hobby en het verhaal over mijn erfstuk

Bedankt voor het delen van de informatie.
Leuk om te lezen dat een gouden Prisma vaak gegeven werd als iemand 25 jaar in dienst was.
Dat is precies wat er gebeurd is bij de vader van mijn opa. Gaaf dat deze informatie dat verhaal bevestigen. :slight_smile:

1 like

dit soort verhalen met mooie foto’s zijn de krenten in de pap op dit leuke forum !

1 like

Prachtig verhaal en heerlijk om dit erfstuk te kunnen dragen waar je opa nog bij is.
Koester de momenten!

En inderdaad, dit zijn nu echt de krenten in de pap, hetgeen dit forum net dat beetje extra mooi maakt

2 likes

Dankjewel, leuk om te horen dat je het een leuk stukje vind.

Dankjewel, zelf vond ik het ook echt leuk om te schrijven.
Ik koester zeker de momenten samen met mijn opa zolang dat nog kan!
Leuk om te horen dat je het ook een leuke tekst vind. :slight_smile:

Zeker. Mijn opa is in 2009 overleden, en bijna een jaar terug mij oma. Ik heb toen zijn horloges gekregen. Zullen ongetwijfeld 0 waarde hebben qua € (heb het niet eens opgezocht), maar voor mij zijn ze van onschatbare waarde.

Heb toen ook zijn trouwring gekregen, niet alleen ben ik zijn oudste kleinzoon/kind, maar ben geboren op zijn verjaardag. Die ring heb ik op maat laten maken (man, wat had hij enorme kolenschoppen zeg) en draag ik met veel plezier.

4 likes

Bijzonder verhaal en horloge, heel veel plezier ermee :+1:

1 like

Leuk verhaal. En Prisma is ook op dit forum volgens mij wat ondergewaardeerd. Maar het horloge van je opa bewijst dat de kwaliteit in orde is. Ik kan het merk wel waarderen, echt hollands: doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg :stuck_out_tongue_winking_eye:Mooi ook die gravering, inderdaad.
Ik herhaal maar; geniet ervan en wees er zuinig op. Jouw opa lijkt me een toffe peer :grin:

3 likes

Prisma is typisch een merk voor mensen die gewoon een horloge nodig hebben en helemaal niet geïnteresseerd zijn in al die poeha. Lekker nuchter dus en gewoon waar voor je geld.

2 likes

Leuk verhaal! Mooi dat zo’n horloge van generatie op generatie gaat. Bijzonder horloge ook. Veel draagplezier.

1 like

Mooi, zonder uitzondering kunnen zo materiele zaken van nagenoeg geen financiele waarde een bijzondere betekenis hebben of het nu een horloge, een ring of beeldje is, dat maakt niet uit.

1 like

Mooi familie erfstuk. Geniet ervan

1 like

Prachtig verhaal! Schitterend horloge ook, dit zijn de dingen om te koesteren :ok_hand:

1 like

Herken ik hier het logo van scheepvaartmaatschappij Koninklijke Rotterdamsche Lloyd ?

1 like

Mooi verhaal, dank voor het delen!

1 like

Super gaaf dat je ook een horloge van je opa hebt.
Ook heel speciaal dat jij zijn trouwring hebt gekregen.
Veel gelukt en draagplezier toegewenst!

1 like

Bedankt, komt goed!

Dat is mijn opa ook zeker! :slight_smile:

1 like

Dankjewel, ben er ook erg blij mee.
Ik zal hem zeker met veel plezier gaan dragen!

Helemaal met je eens, de emotionele waarde is veel belangrijker :slight_smile: