Nog even met leer:
@Jespertie , wat is je polsmaat? De Alpina gaat echt aanwezig zijn, want 22mm band.
Nog even met leer:
@Jespertie , wat is je polsmaat? De Alpina gaat echt aanwezig zijn, want 22mm band.
Interessante toevoeging die MIDO @Hubertje, ga ik in overweging nemen.
@Fate_Amenable_To_Change de Alpina is niet helemaal wat ik zoek. De Formex (@MrBie) daarentegen komt wel heel erg in de buurt, ziet er erg robuust uit. Polsomtrek is overigens “maar” 18,5cm, dus dat valt erg mee. Vanwaar de voorkeur (vanuit jou) voor een kleinere maat? Ik heb tot nu toe altijd alles onder de 40mm een beetje weg zien vallen om de pols.
@F-91W erg strak horloge, dat is wel mijn smaak. Vind de dial(s) alleen ietwat aan de drukke kant (zie onderstaand).
Daar valt zeker iets voor te zeggen. Ik heb er nog nooit één in het echt gezien, maar ik kan me voorstellen dat het op een frontale foto niet tot zijn recht komt.
Maar als je zoiets eenmaal ziet, zal het hem niet worden te veel opties om een compromis te sluiten dan.
Het is je geluksdag en binnen budget
Succes iig
@Pandemo Met de input hier moet dat vast goedkomen.
Niet dat het er makkelijker van wordt, maar dat terzijde
Als het een duiker mag zijn dan is een Squale Matic m.i. een geweldige keuze voor een stevige pols!
Er staat er eentje te koop hier. Aanrader! En mooi binnen budget.
https://www.horlogeforum.nl/t/tk-tr-squalematic-zwarte-plaat-gebrushte-kast/519714?u=windhund
Oris big crown propilot
Op staal of met band, Swiss made, niet te klein en… passeert ook regelmatig te koop hier richting je gestelde max budget van 1500
Leuk @MichaelV , de 01 751 7761 4063-07 8 20 08P is echt een plaatje, ga ik in de gaten houden, dank!
Kleine update voor de geïnteresseerde, er zijn inmiddels talloze horloges door mijn gedachten gevlogen, maar de perfecte nog niet gevonden;
Recent langs de lokale juwelier geweest en de Tissot Gentleman eens om de pols gehad, prachtig horloge (en op papier de perfecte match) maar helaas niet genoeg gevoel bij. Besloten om mijn budget ietwat op te rekken (naar plus minus 2k) en derhalve van plan om op zeer korte termijn drie horloges te bezichtigen. Het gaat om;
Frederique Constant Highlife (witte plaat), Longines Conquest (wit dan wel zwart),
Oris ProPilot (grijze plaat)
Wordt vervolgd