Dag HF,
De afgelopen jaren heb ik hier en daar de horlogemarkt wat in de gaten gehouden, echter had deze hobby nooit de prioriteit (financieel gezien). Nu ik eindelijk afgestudeerd ben is dat anders en daarom ben ik op zoek naar inspiratie voor mijn volgende horloge, dat wordt nummer drie, ik heb me laten vertellen dat je dan aan een “echte” collectie begint.
Even wat achtergrond; ik heb ooit, toen ik een jaar of 15 was, op een blauwe maandag een submariner homage gekocht van een chinees merk, is hier op HF vast nog ergens te vinden, laten we het daar niet te lang over hebben. Een tijdje later heb ik de stap gemaakt naar een Seiko SKX007, die nog altijd, inmiddels zo’n 6 jaar later, regelmatig om de pols floreert. Ik heb deze destijds gekocht om het eerste maandsalaris van mijn nieuwe bijbaan te “vieren.” Dat was destijds nogal een uitgave (ik geloof iets meer dan 100€, hier op HF gekocht). Later heb ik dit uitgebreid met een Tissot Chronograaf (ook via HF overgenomen), deze heb ik relatief snel weer verkocht, ondanks dat het een mooi horloge was, voelde ik er niet echt iets bij. Fast forward zo’n 4-5 jaar later heb ik toch een tweede horloge weten aan te schaffen (wederom via HF), het gaat om een Seiko Samurai, REF SRPF79K1. Deze krijgt op dit moment verreweg de meeste draagtijd. Hier komt overigens ook enige emotionele waarde bij kijken, dit i.c.m. de prachtige wijzerplaat maakt het tot nu toe mijn favoriet.
Voor mijn afstuderen heb ik besloten om mezelf te belonen met een nieuw horloge. Waar ik naar op zoek ben? Dat vind ik lastig. Daarom zoek ik hier wat meer inspiratie.
Mijn oog was reeds gevallen op een ML Aikon 42mm met grijze plaat. Deze valt nieuw buiten budget (1500 is de absolute max.) en is tweedehands lastig te krijgen. Wel spreekt het uiterlijk me erg aan, wat minder sportief dan een duiker, maar wel een erg robuuste en harde look. Recent kwam ik een PRX in 40mm tegen, maar deze viel erg tegen om de pols (zelfde verhaal als de ML Aikon 39mm), ik ben vrij fors gebouwd (190cm+ en schommel tussen de 90 en 100kg), daar mag ook best een horloge van enig formaat tegenover staan. Wat me verder aanspreekt? Wellicht wat cliché om standaard bekende horloges op te noemen, maar ik ga het toch doen. Naast eerder genoemde horloge(s) (oftewel, een Royal Oak) spreekt het uiterlijk van een Explorer I mij ook erg aan (deze staat overigens op het verlanglijstje voor na het afronden van mijn vervolg studie(s)). Ondanks dat mijn collectie wellicht wat eenzijdig begint te worden als ik nog een duiker aanschaf, vind ik de TH Aquaracer ook erg mooi.
Eisen? Lastig, formaat zal toch echt minimaal een 40mm moeten zijn en ik zou graag een automaat willen, zwitsers zou helemaal mooi meegenomen zijn, maar geen harde eis. Verder laat ik me graag hier inspireren !