Het begint weer te jeuken. Longines of Nomos

Ik heb de virus flink te pakken. Mijn nieuwe aanwinst is nog niet binnen en ik ben al verder aan kijken. Ik heb twee horloges in het vizier. Twee totaal verschillende stijlen. Longines retrograde moonphase and Nomos Tangomat (of Ahoi)

Wat vinden jullie?

Volgens.mij had die.longines een knap uurwerk. Maar de rustigere tangomat spreekt me meer aan. Of komt dat door de blik op t uurwerk :slight_smile:

1 like

De Nomos.
Die Longines is een ā€˜beetje’ druk

1 like

Wat een duo in uitersten :open_mouth:!!! Ik krijg een beetje jeuk van de Longines vanwege de drukke wijzerplaat.

Mijn voorkeur gaat uit naar de Nomos.

Ik vind de Longines erg gaaf. De retrograde wijzers lijken mij fascinerend. Hoewel ik me afvraag of iedere minuut de secondewijzer terug laten knallen niet eerder voor slijtage zorgt…

De Nomos, de rust en uitstraling. De Longines te druk.

Ik hou normaal gesproken van clean en ingetogen. En niet direct fan van Longines…

Maar ik vind deze Longines geweldig!:smiley:
Wat het nou precies is weet ik niet.
Apart wel. Zit deze gewoon in de recente collectie?

Dat ā€˜Ahoi’ vind ik zo stompzinnig…

1 like

Ja absoluut twee uiterste. De longines vind ik ook druk maar op een of ander manier trekt het me. Dual time, datum aanduiding, dag aanduiding, dag/nacht, moon phase en een springende seconde wijzer. En dat voor maar iets meer dan 3k. Ze hebben het in twee maten. In 41 en 44mm. De kleine heb ik gepast, die vind ik minder fraai. De push buttons steken een beetje uit. De grote moet ik nog passen. Maar dat geldt ook voor de nomos.

Nomos! Welke maakt niet uit. Ben zelf naar de metro aan het kijken. De rustige uitstraling van Nomos spreekt mij erg aan. Met de Longines heb ik persoonlijk niks. Te druk en die afgekapte cijfers :flushed:

Heb over het algemeen meer met Longines dan met Nomos. Maar van deze twee zou ik toch voor de Nomos kiezen. De Longines is interessant en leuk om een keer te zien. Maar echt mooi vind ik 'm niet en wat is ie druk! :open_mouth:
Succes en veel plezier met kiezen! .

Inderdaad twee behoorlijk verschillende klokken. Ik zou de Nomos ook gaan passen; of proefdraaien met een Rodina.

Dat heb ik namelijk gedaan, en ben tot de conclusie gekomen dat de Nomos er niet komt. Prachtige klok in de horlogebox, schitterend om door een loepje naar te kijken, maar om de pols komt het voor mij niet uit de verf.

De Longines vind ik dan persoonlijk toch ook weer erg rommelig, dus ik zou verder gaan zoeken. :sunglasses:

Succes met kiezen!

1 like

Ik zoek mij wezenloos naar die Longines…??

Dit de moderne versie? Vind ik dan weer wat minder…

Is het een (wat) ouder model of zo?!

Voor mij zonder twijfel de Nomos. Sportief zonder grof te zijn, heel mooie frisse klok. I like!

1 like

Ja, dat probeerde ik ook uit te vinden. Ik vermoed dat ze eerst begonnen met arabische cijfers en later romeinse cijfers. Ik denk dat romeins iets meer animo voor ons, maar ik vind arabische cijfers wel iets hebben. Let op: Daarnaast ook in wit. Ook is er een versie zonder maanstand. En niet vergeten 2 kastmaten. :fearful: Ik denk dat ze zo groot mogelijk publiek probeert te trekken.

Er zit een ETA uurwerk in dat speciaal voor Longines is gemaakt.

Deze versie met romeinse cijfers vind ik dan weer veel beter in balans; daar zou ik eerder voor gaan.
Smaken verschillen, zo zie je maar weer. :smile:

1 like

Nog paar plaatjes van andere varianten.:stuck_out_tongue_winking_eye:

Oh!??
Ik dacht dat je deze gepast had ?

Dit is een vrij vroeg ( onvindbaar?) model vrees ik dan…
Maar wel guur!!:+1:t2:. Haha.:wink:

Veel cooler als die nieuwe!
Hij doet mij wat denken aan 1 van mijn favoriete Tissots… Waarvan ik weer een plaatje moet gaan zoeken…

Ik vind die nieuwe Longines altijd wat ā€˜plastic-achtig’ en wat karakterloos… Beetje ā€˜machinaal’ ziet het eruit…
Sorry…:pensive:

Of wit met Romeins en maanfase; denk dat ik dit de mooiste vind. :smile:

Afijn, nogmaals, success met kiezen!

1 like

Ja, ik heb er een gepast. Maar dan was het romeinse cijfers, zilver wijzerplaat, moonphase en kleine kast.

Hier paar plaatjes van toen ik ging passen. Wat vinden jullie ervan?

Staat je goed, ik zou in ieder geval geen grotere nemen.