Het begint weer te kriebelen. Vraag Cartier Tank.

Het heeft niet lang geduurd. Na een paar weken met een naakte pols te hebben rondgelopen hen ik weer iets in mijn vizier gekregen.
Een horloge waar ik eigenlijk nooit echt naar keek. Voor ik echt een oproepje ga doen wil ik graag weten wie van jullie ervaring heeft met dit merk en type.
Het gaat ide Cartier Tank solo. Op de plaatjes schitterend Maar ik twijfel over het formaat. Het schijnt voor dames en heren te zijn. Kan iemand me meer over dit model vertellen?
Het betreft ref. 2716

Ik heb 0 ervaring met dit merk. Wel weet ik dat er grotere modellen zijn met ook wat grotere prijzen. Daarom kijk ik specifiek naar dit Quartz model.

Groeten P

2 likes

Een 'you love it or you hate it ’ merk.
Ik vind de Tank van Cartier Ă©Ă©n van de mooiste horloges/ modellen als het gaat om dress watches.
Onder “horloge liefhebbers” misschien niet het meest populaire merk maar Ă©Ă©n van de grootste Zwitserse horlogemerken op de markt.

Maatvoering zal erg afhangen van je polsomtrek.
Het is een vrij klein model en valt ook wat klein.

Een fantastisch no nonsense horloge tussen het geweld van alle klatsers op de markt.

3 likes

Mijn pols is iets meer dan 19cm dus zal het dan te klein zijn? Heb je zelf eentje gehad?

Ik zou even bij Schaap Citroen binnenlopen en bovenstaand model evenals de Automatic XL om de pols slingeren. Heb ik laatst ook gedaan. Erg fraai horloge maar je moet het echt aanzien en het moet echt je ding zijn. Ik kwam er binnen 10 seconden achter dat het geen RLC horloge is. :yum:

4 likes

Heb er zelf geen, maar heb ze wel gepast.
Heb zelf ook ongeveer 19 cm pols omtrek en ik vond de XL mooier qua maat.
Ik ben er zelf nog over na aan het denken.

1 like

De Tank is prachtig!

2 likes

Dat is misschien het beste. Ik dacht een tweedehandsje durf ik wel te wagen maar straks is de XL mooier. Keuzes :slight_smile:
Ik slaap er nog een nachtje over.

1 like

Het is echt een specifiek horloge dat je aan moet zien en voelen.

2 likes

Deze Santos van 30mm past prima bij een polsomtrek van 19 cm

image

8 likes

Schitterend!

1 like

Thnx. Same here, vond hem eerst te klein maar gaat nooit meer weg. Dus Go For IT :ok_hand:t2:

1 like

Er zijn meerdere Cartier Tank ‘homages’ op de markt die niet al te duur zijn. Deze bijvoorbeeld :

Maar ook van Seiko. Misschien gewoon eentje aanschaffen en een paar weken proberen?
Flupperen als hij niet bevalt of als je voor de Cartier gaat


2 likes

Ja de Seiko hommage ken ik. Deze nog niet
Alleen van de auto’s dan :slight_smile:

1 like

Hoop dat de horloges beter zijn
 :rofl:

1 like

Dan vind ik n Reverso veel mooier en meer hebben.

Maar das persoonlijk.

1 like

Is ook erg mooi, maar ik heb mijn zinnen gezet op deze en je weet hoe het dan gaat he?! :slight_smile:

2 likes

Reverso gehad en ooit es zo’n cartier gepast. Vond er niks aan.

Maar inderdaad, ik snapje. Eens in t kopje


Misschien toch es beide proberen

1 like

Ik merk anders dat Cartier hier steeds vaker voorbijkomt de laatste tijd, in positieve zin. Aanzien zit in de lift blijkbaar.

5 likes

Was mij ook opgevallen

:slightly_smiling_face:

8 likes

Goed nieuws !