Graag wil ik jullie mening over het hebben van de juiste papieren bij het horloge.
Persoonlijk vind ik in deze tijd waar toch heel veel fake te koop is en ook op MP en andere sites vrij wordt aangeboden de originele papieren bij het horloge zijn.
Ik weet wel papieren doe je niet om je pols en liggen in de kast.maar toch.
Ook is het aan te raden om een horloge eenmaal aangeschraft ook niet meer weg te doen.kijk maar wat de vintage op veilingen doen.Vaak hoor je dan ook op bijeenkomsten…die heb ik ook gehad en een spijt nu…
Maar ja…heb meer spijt van de dingen die je nog niet gedaan hebt dan dat je wel gedaan hebt.
Doos en papieren erbij heeft voor mij veel meerwaarde. Echter niet om te zien of het een echt, dan wel nep horloge is. Ben een tijd terug ook al neppers van de nieuwe Rolex kaartjes tegen gekomen.
Als ik weet dat exemplaren ook te krijgen zijn met doos en papieren dan wacht ik nog wel een jaartje. Soms weet je dat dat niet realistisch is en dan heb ik er ook geen problemen mee en koop ik het horloge als nog.
Voor de duurdere horloges zijn papieren en originele verpakking belangrijk voor de herverkoopwaarde. Daarentegen betaal je er ook wat meer voor als je het aanschaft. Persoonlijk geldt voor mij dat ik van al mijn horloges de originele papieren en verpakking wil hebben.
Voor de duurdere horloges zijn papieren en
originele verpakking belangrijk voor de
herverkoopwaarde. Daarentegen betaal je er ook wat
meer voor als je het aanschaft. Persoonlijk geldt
voor mij dat ik van al mijn horloges de originele
papieren en verpakking wil hebben.
Ik ben het met je eens, ik wil ook het liefst alle toebehoren bij het horloge.
Alleen in het geval van een wel erg gunstige koop ben ik bereid water bij de wijn te doen, maar dan word het horloge wel grondig door een erkende dealer op echtheid onderzocht.
liefst natuurlijk met doos en papieren, maar zoals hier al gezegd: het zegt niets over de echtheid van je horloge. Op internet is een florissante handel in dozen (en wat minder in gebruiksaanwijzingen).
alsof die dealers zo goed thuiszijn in het
bepalen
van echtheid!
Onderbouw dit?
Kan dit enkel beamen, want heb wel eens meegemaakt
dat een juwelier aan mij vroeg of het ging om een
echte of neppert.
Sommige replica’s zijn bijna niet van echt te
onderscheiden en dan komt het echt aan op kleine
details.
Als je er echte twijfels bij hebt, en de juwelier ook kun je hem altijd nog opsturen naar het merk zelf. Deze kunnen dan een verklaring van echtheid geven wat wel wat kost overigens.
alsof die dealers zo goed thuiszijn in het
bepalen
van echtheid!
Onderbouw dit?
Kan dit enkel beamen, want heb wel eens
meegemaakt
dat een juwelier aan mij vroeg of het ging om
een
echte of neppert.
Sommige replica’s zijn bijna niet van echt te
onderscheiden en dan komt het echt aan op
kleine
details.
Als je er echte twijfels bij hebt, en de juwelier
ook kun je hem altijd nog opsturen naar het merk
zelf. Deze kunnen dan een verklaring van echtheid
geven wat wel wat kost overigens.
Uiteraard kan dat, maar in dit geval was het dus goedkoper voor de juwelier. Daarnaast is dat bij sommige horloges ook niet eens de moeite (en dus het geld) waard.
Voor de duurdere horloges zijn papieren en
originele verpakking belangrijk voor de
herverkoopwaarde. Daarentegen betaal je er ook
wat
meer voor als je het aanschaft. Persoonlijk
geldt
voor mij dat ik van al mijn horloges de
originele
papieren en verpakking wil hebben.
Ik ben het met je eens, ik wil ook het liefst alle
toebehoren bij het horloge.
Alleen in het geval van een wel erg gunstige koop
ben ik bereid water bij de wijn te doen, maar dan
word het horloge wel grondig door een erkende
dealer op echtheid onderzocht.
Juist als het een erg gunstige koop betreft, zou ik afhaken.
Er bestaat een gerede kans dat het afkomstig is van een diefstal of roofoverval.
Vanaf een bepaald bedrag koop ik alleen maar met alle papieren erbij.
Overigens heb ik hier op het forum CA 1jaar geleden dat iemand een ik meen
een IWC had gekocht en bij AD er laten controleren op echtheid en daarna
nog door tweifel bij importeur of service center en beiden bevestigde dat deze echt was
Forumlid tweifelde nog steeds en lied hem hier zien en toen bleek dat het
toch een neppert bleek te zijn en heeft toen verkoper benaderd en deze bleek
niet op de hoogte te zijn dat dit een neppert was en forumlid heeft zijn geld terug
gekregen Dus als je een horloge koopt zonder papieren en laat deze controleren
bij een AD er moet je maar vertrouwen dat dit klopt
Tja, ik ben ook zo’n “freak” die het liefst alles erbij wil, tot de folders aan toe.
Een mooi compleet pakket maakt het horloge net even af.
Ik heb één horloge zonder papieren, maar wel met de originele doos.
Dat is altijd een beetje een doorn in het oog geweest.
Het heeft in mijn ogen een meerwaarde, ook omdat de kans op een neppert iets kleiner wordt. Soms pak ik een klok, en zoek dan ook even de doos met apieren erbij. Dan ga ik zitten snuffelen, en kan zo nog meer van het totaalpakket genieten.
Het is inderdaad zo dat ook papieren nagemaakt kunnen worden. Het is alleen wel ingewikkelder voor een producent van namaak om dat er ook nog bij te doen. Het geeft geen uitsluitsel maar is onderdeel van alle zaken die je kunnen overtuigen van de echtheid.
Als alle papieren (wat mij betreft instructieboekje en garantiecertificaat) en de originele doos er bij zitten geeft het voor mij wel een indicatie van de zorg die vorige eigena(a)r(en) aan het horloge hebben gegeven. Bij mijn recent gekochte Mark XV zat ook de ongebruikte originele sluiting en de poetsdoek die IWC bij de horloges levert! Weinig nut, maar maakt het pakket wel leuk compleet.
Een aankoopbon hoeft voor mij niet. Als ik mijn bij de AD gekochte horloges doorverkoop gaat die er ook niet bij. Mijn naw-gegevens staan erop en die hoeven te circuleren.
Soms is de kennis bij AD’s echt héél ver te zoeken, Ik ben ook al zo vaak te woordt gestaan door (sorry, veelal dames) die echt geen idee hebben waar ze over praten. Merkspecifieke kennis schiet héél vaak tekort.
Zo was ik laatst nog bij een gerenommeerd juwelier waar werkelijk niemand ooit van een pushpin had gehoord, na wat handen en voetenwerk kwam ik er wel uit maar het is betreurenswaardig natuurlijk.