"Het Beste Automatische Beginnershorloge"

Voor rond de 100-250euro heb je een leuke Rus(poljot, vostok, buran etc), Seiko. Voor 300-1000euro zou ik gaan voor een Oris, Zeno of een Meistersinger.

Voor 300-1000 heb je ook een aantal modellen bij Tissot, een Revue-Thommen Airspeed, en waarschijnlijk nog wel een paar merken die ook modellen van een hele hoop meer verkopen.

Maar wat is nu precies een beginnershorloge? Voor mij is dat er toch eentje om op te leren klokkijken… (daar loopt overigens een slechtziend familielid mee :)), maar dat zal je wel niet bedoelen. Als het gaat om een aanschaf “om de smaak te pakken te krijgen”, zonder dat je er rouwig om bent als het over een paar jaar niet meer bevalt (of goed werkt…), dan zijn er ook de zgn. plakmerken die soms best heel fraai uitziende modellen hebben. Denk aan Trias, Krug & Baumen - kijk wat rond op eBay, en je struikelt erover.

Oh, en nog niemand heeft erop gewezen dat Swatch ook een automaat
http://store.swatch.com/criteriaresult/SVDK1010/page/1/watchfunction/6/type/list?base_version=html
verkoopt. Doorzichtig: daar kan ik me ook wel de term beginnershorloge bij indenken :wink:

Zeer mooi en met een ETA in. Ongelooflijk voor die prijs.

Heb zelf de Oscillation van swatch, dus een skeleton automatic.
Uurwerk is zelfs speciaal voor Swatch gemaakt, kom je dus nergens anders tegen.

Hij lijkt overigens heeeel erg veel op de Zeno Classic (retailprijs 390 Euro), ook wat de specificaties betreft. Het zou mij niet verbazen als-ie uit dezelfde fabriek komt. Hoe dan ook, een leuk klokje.

Seiko monster.

Hallo mensen,

Allereerst wil ik even zeggen dat dit een geweldig forum is, allemaal actieve deelnemers. Bedankt voor jullie adviezen, ik ga mij eerst maar weer eens verder orienteren met de informatie die ik van jullie heb gekregen. Persoonlijk denk ik aan de aanschaf van een Junkers, maar het zou ook wel eens een Zeno kunnen worden. Ik laat het jullie zeker even weten en ik zal dit forum zeker vaker gaan bezoeken.

M.v.g. Ate Kosters