"Het Beste Automatische Beginnershorloge"

Hallo mensen,

Naar aanleiding van een vorige vraag kreeg ik het advies om de volgense vraag te stellen, “Het Beste Automatische Beginnershorloge”. Ik ben erg benieuwd wat er allemaal gezegd gaat worden. Noem eens wat merken en types.

Tissot Le Locle
Meistersinger
Tissot seastar
Frederique C. Classic automatic

enz.

groet

Seiko 5
Roamer

Een Zeno horloge, goede kwaliteit prijsverhouding.
rob.

Allereerst denk ik dat het makkelijk is als je zelf wat meer aangeeft wát en hoeduur je precies iets zoekt.

Zoek je iets klassieks, iets sportiefs, heel basic of juist heel gecompliceerd… dat zijn al een aantal vragen die je erbij kan vermelden.

Ten tweede, hoe duur zoek je iets. Moet het een horloge zijn waar je je hele leven mee wilt doen of zoek je meer iets voor leuk voor zeg rond de 200euro. Moet het dan nog een handopwinder zijn of automaat?

Ik denk dat als je dit concreet maakt je veel meer reacties krijgt. Just my 2 cents :slight_smile:

seiko 5 !!!

Ik denk inderdaad dat je het beste met een Seiko kunt beginnen-Relatief niet duur en heel goede kwaliteit. Bovendien heb je ook veel keuze bij dit merk en is het gemakkelijk via internet te verkrijgen.

Groetjes,

Eddie

seiko of citizen
leuk monstertje of zo

Seiko Duikertje of zo :D:D !!!

Een Police Escape automaat met glazen achterwand, gangreserve en mooie leren band voor maar € 180

Dat is idd een goeie! Die police

"Old school"maar dan toch in een nw jasje, is echt een leuk ding voor z’n geld. Ik heb er 2 a 3 jaar na gekeken, en bleef het een mooi model vinden.

En mijn eigen criteria is, vind ik na een paar jaar nog steeds mooi, dan is het voor mij een blijver en koop ik het!

Misschien niet een merk waar je meteen aan denkt maar die je hier af en toe toch ook voorbij ziet komen: Ingersoll leuke horloges verschillende modellen van klassiek tot modern en voor een leuke prijs. Als het wat meer mag kosten is Zeno natuurlijk een goede keuze. Geeft toch dat goede gevoel omdat het uit horlogeland nummer een komt.

En een merk als Mido of Dugena dan ? Is dat wat, want de modellen spreken me wel aan .

Mido heeft idd best mooie horloge’s. Volgens mij ook al een best oud Zwitsers horlogemerk. Op horlogemarkt staat er geloof ik nu een te koop. :slight_smile:

Christopher Ward
Glycine Bienne 1914, wel een handopwinder maar erg mooi.
Poljot sommige modellen
Ed zijn modellen zijn ook erg interessant maar misschien net buiten je budget.

een automaat van citizen, of een vostok , of poljot,…, een seiko kan natuurlijk ook…

mijn citizen automaat ( < 100 euro)

mijn poljot navitimer blue angels ( handopwind) ( < 500 euro)

achter haakjes heb ik de maximale prijs gezet,…je zult ze vast duurder tegen komen,…maar voor deze prijzen maximaal moet het lukken,…zijn stuk voor stuk leuke duurzame horloges, voor een leuke prijs)

Ik zou zeggen Oris. Erg robuust en zeer betaalbaar. Ga je veel plezier van hebben. Seiko of Citizen kan wat mij betreft ook niet stuk.
bert

Als iedereen zijn suggesties heeft gedaan, ga ik er een overzicht van maken. Dus wie nog mee wil doen: graag! Zelf wil ik er nog een suggestie aan toevoegen, en dat is het horloge dat ik net binnen heb gekregen: een Altanus Pilot Classic. Voor Euro 67( zevenenzestig)!! Ach, verzamelen is zoeken. Niet een horlogewinkel binnenlopen en tegen de verkoper zeggen: “Ik wil graag die Tag Heuer Carrera Chronograaf uit de etalage. Nee, u hoeft 'm niet in te pakken, ik doe 'm meteen om”. Nee, ik bedoel: dat kan iedereen! Als je het geld hebt, tenminste…

Even de tussenstand!

Seiko 7
Citizen 3
Mido 2
Police Escape 2
Poljot 2
Zeno 2
Altanus Pilot Classic 1
Christopher Ward 1
Dugena 1
Frederique C. Classic automatic 1
Glycine Bienne 1914 1
Ingersoll 1
Meistersinger 1
Old school 1
Roamer 1
Tissot Le Locle 1
Tissot Seastar 1
Vostok 1
Oris 1