Wat vinden jullie het beste nederlandstalige horloge tijdschrift?
- Horloges
- Watching
- 00/24
- JF-W Magazine
Wat vinden jullie het beste nederlandstalige horloge tijdschrift?
ik denk 00/24 of horloge , watching staat haast geen klokje meer in
Watch, en dan het liefste het jaaroverzicht, die is wel interesant.
00/24 en Horloge’s heb ik heir het meeste van liggen.
00/24 voor de info. horloges voor de plaatjes, en de watching voor ( ook voor ) de low-budget categorie, seamaster ben je niet in de war met de watch ( daar staat haast geen horloge in )
de beste vind ik toch chronos ( duits blad )
seamaster ben je niet in de war met de
watch ( daar staat haast geen horloge in )
Dit bedoelde ik trouwens ook in mijn post te vermelden. Watch is normaal gesproken weinig boeiends, meer lifestyle (auto, huis, reizen), het jaaroverzicht is juist wel weer heel mooi en informatief.
idd
Ik vind dit ook een leuke:
http://www.watchtime.com/interviews/index.php
On-line is een hoop als pdf te lezen.
In mijn opinie de Watching, veel info ook over techniek. 0024 Is wisselend van kwaliteit maar toch vaak ook erg goed. Horloges dekt de glamourkant af en doet veel in het duurdere segment (zeer weinig inhoud, veeltaal- en spelfouten, onjuiste of ontbrekende prijsinfo en andere slordigeheden). Watch is niet echt een horlogeblad, vaak gaat maar een klein deel van het blad daadwerkelijk over horloges.
De beste bladen zijn de Duitse bladen, Chronos en Uhrenmagazin. De Jaaruitgaven in het Duits zijn ook veel beter en uitgebreider dan de Nederlandse -vaak verkorte- edities.
Ik heb er nu een paar ‘geprobeerd’ maar ik vind persoonlijk de Uhren het leukst ook door hun reportages of geschiedkundige stukken.
Horloge vind ik alleen leuk als er een artikel instaat dat me interesseert (vaak een interview) en Watching vind ik ook nog steeds heel erg leuk om te lezen.
Chronos neem ik vaak mee als er weer een groot technisch stuk instaat of zoals laatst het hele werk van een opmerkelijke ontwerper wordt behandeld.
Maar ik heb dan ook het voordeel om in het Noord Oosten te wonen, de Duitse pers is hier makkelijk te verkrijgen.
Ik heb de de laatste ArmbandUhren net uit. Dit is echt één van hun betere exemplaren van de tijd dat ik abonnee ben (paar jaar). Hij is vrijwel geheel gewijd aan chronografen. Dus wanneer je meer wilt weten van chronografen, zeker een aanrader om los te kopen. Verder veel aanacht voor een aantal kleine onafhankelijke horlogemakers. Enne, in oktober komt de catalogus 2007 uit…
Gerwin
helemaal met de laatsten eens. Het was even wennen (mijn duits is niet 100%) maar de Chronos en Armbanduhren zijn top, en niet te vergelijken met 00/24 en andere nederlandse bladen. Daar druipen de commerciele belangen tussen de regels door, en zijn de teksten bij bv. nieuwe horloges duidelijk NIET door iemand geschreven die echt verstand van horloges heeft, maar doorgaans zo ongeveer gekopieerd uit de (pers)brochure…
Ik sluit me bij degenen aan die “De Duitse Bladen” het beste vinden.
“De Nederlandse Bladen” zijn vaak niet meer als een omhooggevallen reclamefolder, ik vermoed dat de meeste schrijvers in deze bladen niets met horloges hebben en niet continu met deze bladen bezig zijn maar nog effe tussendoor de volgende uitgave moeten volmaken.
Kan het de bladen niet echt verwijten want “wij” (de horlogemalloten) zijn een beetje doorgeschoten tov de rest van horlogedragend Nederland.
De Duitsers gaan een heel stuk dieper op de materie in, ze hebben meer onderwerpen en er word uitvoeriger getest. Vrijwel alles met de bekende "Deutsche Gründlichkeit .
Ik woon 500 m van de Duitse grens, dus in dit geval is dat weer meegenomen (
Hallo Allemaal.
Hoe kan ik aan die bladen komen.
En zijn er nog leden die wat tijdschriften over hebben?
Over de prijs komen we wel uit.
Weet niet als dit de juiste manier maar hoop het wel.
Groeten willem