Het beste horloge voor een trein machinist

Hallo heren,

Gezien er hier een aantal experts, mede trein machinisten en enthousiastelingen vroeg ik mij af, wat is nou het beste horloge voor een trein machinist?

Is dat de: Ball trainmaster?
http://www.ballwatch.com/global/1/collections/trainmaster---16/streamliner---nm1060d-sj-bk---431.html

Of een goeie pilot van bijvoorbeeld: stowa, Laco breitling?

(Ben zelf opzoek naar een goeie budget ±1K

Graag jullie mening

4 likes

Mondaine

Stop-2-go (ofzo…)

5 likes

Dat moet toch wel de Mondaine zijn :slight_smile: Met de stop-and-run functie dan uiteraard…

Dus dat :slight_smile: Ook geen idee hoe je het officieel noemt, gokte op stop-and-run haha!

2 likes

Omega railmaster natuurlijk

28 likes

Stuur maar op, maak ik die 1k wel naar je over haha!

2 likes

Oh haha had het budget ff gemist!

Ff doorsparen dan heb je het ultieme NS horloge… btw, hoeft niet eens te lopen bedenk ik me nu.

Dan een Mondaine idd

4 likes

In België is er volgens mij een niet ingevulde niche voor een machinistenhorloge dat aangeeft wanneer de volgende staking begint. Gat in de markt!

15 likes

Dit is wel de lelijkste railmaster variant.

Deze zijn veel beter te pruimen

11 likes

Ik laat mijn Trainmaster nog maar eens zien; voor minder Dan de helft van je budget mag je hem zo hebben :sunglasses:

3 likes

Agreed, het is niet de mooiste. Maar die jij stuurt ook niet imo :wink:

2 likes


Hamilton Railroad

3 likes

(een beetje off-topic) meer Railmaster varianten zijn er toch niet echt? :thinking:

1 like

Sure, de nieuwe en oude modellen. Misschien drukte ik mezelf verkeerd uit.

Gaat het puur om het uiterlijk of heeft een horloge voor een treinmachinist ook bepaalde speciale functionaliteiten nodig?
Goed op tijd lopen lijkt me bij de NS in ieder geval geen pre :stuck_out_tongue_closed_eyes:.

3 likes

Dat je in het donker de tijd kan zien lijkt me wel handig. (Rij nagenoeg altijd in de avond/nacht

1 like

Gshock then. Knoop je die railmaster maar om in het weekend :wink:

2 likes

Dan zou ik eerder gaan voor een Ball met tritium lume ipv de trainmaster. Of een Seiko, die hebben ook flink goeie lume altijd.

1 like

GW-M5610-1ER

Altijd exacte tijd ( atoomklok ) Auto light ( je hoeft slechts de pols te draaien )

Of deze gele variant, past helemaal bij de NS huisstijl :grin::+1:

UY445

11 likes

Hoi Remko, rij je reizigers of goederen? Als je reizigers rijdt zou ik voor iets gaan wat bij je outfit past en iets waarvan je zeker weet dat het altijd op tijd loopt. Doe je net als ik goederen en moet je ook regelmatig rangeren en loop je vaak in de regen buiten zou ik voor iets stevigs en waterdicht gaan. Denk verder dat op tijd lopen en goed afleesbaar zijn de enige echte vereisten zijn die je nodig hebt.

2 likes