Dat ligt aan jou ben ik bang Waarom zou Casio hier niet thuishoren, net als Invicta en Ice Watch? Hier begint de hobby tenslotte mee voor verreweg de meesten van ons!
Zo werkt (excusez le mot) bekrompenheid
Puur functioneel en qua prijs/kwaliteit hebben we het wel even over het beste horloge ooit gemaakt, de G-Shock.
Dit soort uitspraken leidt vaak tot hetzelfde gespreksverloop als bij onderwerpen als religie en politiek.
*Pakt alvast popcorn*
Hij is niet begonnen
Dat wel, maar ook de aller-aller-aller-allerlelijkste…
Ok, dat is mijn mening dan.
Zo controversieel vind ik deze uitspraak niet, buiten dat ik hem zelf ook grotendeels maakte.
Het is niet rationeel om duizenden euro’s voor een horloge neer te tellen welke ook duur onderhoud nodig heeft en niet accuraat is. Misschien een rvs sportmodel van Rolex om in de kluis te leggen wel, maar dat terzijde. Met een g-shock van zo’n 100eu heb je meer complicaties dan je kan onthouden, een horloge dat altijd en overal optijd blijft lopen en zelfs door een auto overreden kan worden. Als je puur rationeel denkt is de enige betere optie géén horloge kopen.
Niet eens. Een machinist heeft op een trein (volgens mij) een leidende functie en dient daarom enige autoriteit uit te stralen. Daarom lopen ze ook niet in een korte broek rond maar netjes gekleed. Door dat te combineren met een G-shock help je dat gelijk om zeep. Een g-shock doe je maar om als je op de mountainbike zit, maar in functie hoort daar m.i. een net horloge bij.
De enige keer dat ik een machinist heb gezien was toen ik in zijn stuur ruimte mocht instappen (de trein moest officieel doorrijden omdat de deuren van de coupé niet open wouden).
Edit en ter aanvulling:
Niet om het beroep machinist te degeneren maar ik zie een machinist niet persé als autoriteit. De beste man of vrouw rijdt ook gewoon een opgelegd schema af binnen de opgelegde tijd. Een autoriteit bepaalt de schema’s (zonder waardeoordeel).
Dat ben ik feitelijk wel met je eens. maar ik vind het concept en de functionaliteit zo stoer dat ik ze toch met plezier draag. Een Merdedesbus is o.h.a. ook niet mooi, maar soms wel handig
Precies. Mijn opmerking was enigszins ironisch bedoeld. De verwarring ontstaat misschien doordat het (ondanks de ironie) ws. gewoon een feit is dat de Shock puur functioneel en qua prijs/kwaliteit het beste horloge is dat ooit is gemaakt. Ik sluit dat in ieder geval niet uit.
Jouw persoonlijke gevoel bij het effect van een G Shock en dat van de gemiddelde mensch zijn niet hetzelfde. Echt niet
En hij is los! Kijk je mee?
Oh vast niet, maar volgens mij is dit voor het gros van de mensen toch echt een plastic kinderhorloge dat je als volwassene niet meer draagt:
Grappig. Een goede vriend van me wilde precies diegene die jij laat zien niet van mij overkopen omdat hij bang was dat mensen bang voor hem zouden worden Hij vond dat deze klok een te militaristische uitstraling had.
Daarnaast zal het je verbazen hoeveel politieagenten (op straat) en militairen dit soort horloges dragen en niet alleen vanwege de functionaliteit denk ik.
Met alle respect; ik denk echt dat je inschatting van geen kant klopt (maar ik hou er wel rekening mee dat voor die van mij precies hetzelfde zou kunnen gelden )
Ja, die heb ik.
(Kun je me vertellen hoe ik op de Iphone afbeeldingen toevoeg? Ik heb het via uploaden en via het pijltje-omhoog symbool geprobeerd, maar het lukt niet
Misschien gebruik ik niet helemaal het juiste woord. Bij politieagenten en militairen kan ik me een G-shock wel weer prima voorstellen. Die mensen komen beroepsmatig vaak in ruige situaties. Hun uniformen hebben ook een veel meer utilitaire uitstraling en ze lopen bijvoorbeeld vaak ook op kisten.
Als machinist is angst inboezemen nu ook weer niet meteen de bedoeling.
Ik moet zeggen dat ik in het dagelijks leven maar weinig mensen met een G-shock zie, maar ik beweeg me beroepsmatig dan ook meer in (technische) kantooromgevingen. Pakken zie je daar ook allang niet meer, maar plastic horloges is wel het andere uiterste.
Ik heb vaker geen horloge of een plastic timex onder een keurig manchet uit zien komen dan een mooie dress-watch oid.
Zelf vind ik het wel leuk een gepast horloge te dragen, maar in Nederland geeft niemand iets om het horloge wat je draagt. Verder brokkelt het daardoor niet je autoriteit af, waar in Nederland überhaupt weinig respect voor is…
Weet niet hoe het tegenwoordig is, maar in de tijd dat ik met de trein naar school ging werd een machinist nog met “meester” aangesproken en je zag ze ook regelmatig op het perron lopen. En voor de goede orde, dat is een dikke 20 jaar geleden.
Dat zou inderdaad wel mee kunnen vallen, getuigt alleen niet van enig besef van stijl, je draagt ook geen witte sportsokken onder een pak.
Edit: De topicstarter geeft aan dat dit zijn outfit is op de trein: “roze bloes blauw colbertje” en een G-shock daarbij dragen is wel het laatste wat ik zou doen.
Rationeel?
Als we daar gaan over beginnen hou het dan bij de smartphone, altijd helemaal correcte tijd, en complicatie telefoneren. met een beschermhoes met treintje op helemeel passend bij roze polo.
Maar eerlijk, ik ga ook niet op een auto forum vol met autofreaks vertellen dat mijn Lada de beste optie was… rationeel gezien, daar kan ook een auto over rijden.
Maar mijn uitspraak was als grap bedoeld, maar lokt toch wat leuke reacties uit.
Zo blijft het forum aangenaam om te volgen.