Het bezit van de zaak

Is het begin van het vermaak!

Na 3 jaar wikken en wegen heb ik gisteren dan eindelijk mijn lievelingshorloge gekocht: de IWC Mark XVI. In mijn ogen een echt stijlicoon, strak, functioneel en tijdloos.

Smaken verschillen natuurlijk, en er bestaan vast betere uurwerken (al past IWC het ETA kaliber fors aan en hebben ze natuurlijk een naam te verliezen), maar voor mij is dit een droomhorloge.

En je kunt je geld beter aan zoiets besteden dan aan aandelen of het op een bank in IJsland zetten toch?

Hopelijk gaat 'ie lang mee en kan ik hem over 40 jaar aan mijn zoon geven (als hij dan niet al zelf iets dergelijks heeft gekocht).

Hoi Paul,

Allereerst welkom op dit forum. Je hebt in elk geval een mooie binnenkomer. IWC is een icoon, en hun Fliegers zijn prachtig. Dat moet ook wel, als één van de vier orginele B-Uhr bouwers.

Veel plezier, zowel hier, als met je horloge.

Groeten,

Martin

ps wij willen FOTO’s!

Een Klassieker! Proficiat, we zijn altijd gek op plaatjes hier :slight_smile:

hans

Paul, top! (tu)

Mooi plaatje van je nieuwe klok… om je pols biojvoorbeeld?!

Groet, Roel

Welkom op dit forum! Volgens mij heb je een goede keuze gemaakt bij de aanschaf van zo’n prachtige ‘flieger’. Veel plezier met dit horloge:)

Bij deze dan een fotootje. Een beetje vaag en niet om 9 minuten over 10 gemaakt. Maar zelfs dan een prachtklok, nietwaar?

Helemaal TOP Paul!

Veel plezier ermee.

Gr,

Ron.

Welkom op dit ‘getikte’ forum. :wink:

Je komt gelijk goed binnen zeg, wat een topper! Koester 'm zou ik zeggen en geniet er van.

(tu) bedankt Paul, top (tu)

mooie klok en wie weet heeft ooit je kleinzoon er nog wat aan.

Welkom en een hele mooie klok!

Mijn beste,

Welkom op dit markante horlogeforum.
Hét horlogeforum welke zich met fierheid ontfermt over het voortschrijden der tijd.

En een welgemeende proficiat met deze klassieker in spé.
Een karaktervol horloge, voorbeeldig in zijn soort met blijvend gezag.(tu)

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

WOW !!

Wat een binnenkomer.
Welkom en gefeliciteerd.

Bas

Da’s een mooie binnenkomer ! Fraaie klok - van harte en veel plezier ermee !

Groet
Mark

Erg mooie klok die IWC. Simpel, strak maar vooral erg tijdloos. Vooral dat laatste is bij mij vrijwel altijd een vereiste. Toch wel bijzonder dat zo’n hoogstaand merk als IWC ook ETA-calibers gebruikt. (niets mis met ETA toch). Welk basiscaliber is het?

In elk geval veel draagplezier met deze prachtige klok!

Erg goed, sober, in balans, klasse. Proficiat!

Hoi, Paul,

Ken je me nog? Ik ben Ben van den Broek. Ik ben weer terug op het forum.
Een klein beetje onwennig en een klein beetje voorzichtig, maar ik ga het weer proberen.

Groeten, Ben.

Beste Tissot,

Ik ben weer terug op het forum. Ken je me nog? Ben van den Broek is de naam.
Een klein beetje onwennig en voorzichtig maar ik ga het weer proberen.
Groeten, Ben

De Mark XVI is een tof horloge! Mooi, hoor!! (tu)
Enne… wat goed dat jij er ook weer bent, Ben!! :slight_smile: Misschien kun je in ‘off topic’ eens vertellen hoe het met je gaat.

Hoi, Paul,

Bij Aston Martin heb ik een heel verhaal geschreven.
Ik weet nog (alweer niet) steeds niet hoe het allemaal werkt.
Als je het hebt gelezen dan verneem ik dat graag.
Ik ga morgen meer over mezelf vertellen.

Groeten, Ben die weer terug is.