Het bos door de horloge-bomen: goeie quartz onder €500?

Ik probeer een vriend te helpen bij zijn zoektocht naar een betaalbaar maar mooi (quartz)horloge. Probleem is dat hij nogal neigt naar de minimal en de ‘bauhaus’ , waar 1001 fashion brand varianten van te vinden. Het blijkt nogal moeilijk om door de bomen het bos van merken te vinden die geen plakmerk zijn of toch deftig geassembleerd zijn.
Misschien heeft er hier iemand wat merken in gedachten? Het zou een plus zijn als hij het via een juwelier of winkel kan kopen die een dienst-na-verkoop hebben. Zijn vorige aankoop was via een webwinkel en het hele garantieproces was een kleine nachtmerrie, toen de Ronda die erin zat het liet afweten.

4 likes

Tissot PRX wellicht iets?

5 likes

Daar zitten nog wel een paar leuke tussen, ja. Misschien wat te sportief voor hem, maar zal het al in de lijst zetten, merci!

Bulova 266 hrz. Verschillende modellen en prijsklassen

5 likes

Timex Giorgio Galli S1 Automatic 38mm Limited Edition? Voor onder de 500 een automaat.

Of een leuke quartz.

Of dit artikel van Slenderwrist. Leuke gaat.

Succes met de zoektocht.

2 likes

Tissot gentleman quartz

14 likes

dankjewel!

Casio Oceanus OCW-S100-1AJF misschien?

Quartz, eenvoudig, prima kwaliteit en rond de 450-550 euro wel te koop.

7 likes

3 likes

Omega Arte, quartz, keramiek, minimalistisch:

3 likes

Zeker mooie horloges maar Hamilton en Omega liggen wat buiten budget vrees ik.

1 like

Bulova Jet Star: na 5 weken nog geen halve seconde afwijking.

12 likes

Bedankt voor alle voorbeelden! Denk dat het in de richting van Tissot en Junkers zal gaan, met mogelijkheden bij Junghans en Sternglas, als ik de lijst eens doorloop en modellen/prijzen vergelijk.
Ik ga voor mezelf eens naar Bulova kijken denk ik :stuck_out_tongue:

1 like

Ik heb laatst zo’n jetstar in het blauwe deel van het forum gezien

1 like

Hamilton Jazzmaster quartz is wel te vinden binnen het budget

Seiko, tissot, citizen. Dan heb je keuze genoeg denk ik en altijd via een AD beschikbaar :wink:

1 like

Ik heb deze Seiko Premier op een handgemaakt bandje. Is voor mij wel een beetje in de Bauhaus stijl. Misschien is zoiets leuk :slight_smile:

2 likes

Bauhaus. Dan gewoon een Junghans Max Bill Quartz toch?

11 likes

over een andere boeg :

260 euro & 89 euro er bij en je krijgt er een stalen band bij …

https://www.laco.de/en/watches/pilot-watches-basic/genf-2-40

2 likes

voor 565 in

Die zijn overal te krijgen, voor een mooie prijs ruim onder de 500. Ik zou zeggen dat hij dat lekker moet doen, niks mis mee :+1:t4:

1 like