@BG1 dankje
@dialstatic daar heb je helemaal gelijk in. Ik zal eens kijken naar de link Als je de watches over een langere periode verspreid qua aankoop heb je natuurlijk een iets groter budget. Ik ben benieuwd waar je mee komt!
@BG1 dankje
@dialstatic daar heb je helemaal gelijk in. Ik zal eens kijken naar de link Als je de watches over een langere periode verspreid qua aankoop heb je natuurlijk een iets groter budget. Ik ben benieuwd waar je mee komt!
De Squale. Met gepolijste kast. Maakt niet uit zwart of blauw, als ie maar glimt! Blauw is wel beter.
Vintage Omega, zonder twijfel. Ouwe railmasters, constellations, prachtige horloges.
Sarb033, zonder twijfel. Die Seiko 5jes zijn geen mid-tier. Eigenlijk kun je beter voor een SARX035 gaan in piano-zwart. Dan zit je vier klasses hoger, met DiaShield, mooiere kast⊠Jammer is wel dat ie iets groter is, met 40mm. Laat dit gewoon van je polsmaat afhangen: Bij bescheiden, gewoon SARB033 kopen en nooit meer achterom kijken.
Maar als je een Seiko SKX als beater doet⊠Dan heb je deze niet meer nodig om er een Seiko in te houden. Dan zou ik zeggen pak een van deze twee als een horloge voor een heer van stand in zân vrije tijd:
Allebei mid-tier.
Dan heb je een Italiaanse duiker met flair, je Junghans, een Vintage Omega, een Duitse dresser/sports watch en een Seiko als beater. Hoppa!
Niet echt bepaald budget vriendelijk Wel erg mooi.
Wat betekent mid-tier? Dan reken ik 700-1200 Euro per horloge, met een uitschieter naar 1800 als het moet.
Jeetje mina, wat een ongelofelijk mooie horloges! Vooral die Sinn, zou je zomaar van gaan houden. 1) Squale had ik ook naar gekeken ja, lijkt me ook een zeer robuust horloge. K hoorde alleen dat de service va Squale ongelofelijk slecht is als er iets kapot is oid (wat blijkbaar best vaak gebeurd). Maar misschien hebben andere mensen daar andere ervaringen mee
Heb alleen echt een moelijke keuze tussen een digitale beater of een analoge zoals de skx maar voorderest erg bedankt voor de aanvulling
Geen punt.
Ik heb nog nooit problemen met mân Squale gehad, trouwens. Anders koop je ze in Amsterdam, dan is de wederverkoper je service punt, als je je daar zorgen over maakt.
Goede tip!
Ik vind het jammer dat het op dit forum voornamelijk om de grote huizen gaat, terwijl kleinere merken en zeker ook microbrands vaak een zeer goede prijs/kwaliteitverhouding hebben. Of misschien ben ik zelf iets teveel gefocust op microbrands, dat kan natujrlijk ook.
Hoe dan ook: Oris is altijd goed. Had kort een Glycine Combat Sub; mooi horloge, maar een Squale is dan toch iets aantrekkelijker, denk ik.
Ik heb zelf geen Seiko,maar wel horloges met Seiko uurwerken. Degelijk spul. Wellicht is juist een alternatief van Armida of Helm leuk ter afwisseling?
Alle gedetailleerde suggesties en advies (en vragen over âmidtierâ) ten spijt is het volgens mij alleen maar belangrijk wat JIJ (clichĂ©!) mooi vindt!
Dus wat bij jouw stijl en persoonlijkheid (en pols & armgrootte / fysiek) past!
(en je budget & ego natuurlijk )
Ik doe niet aan conventies dat âer een duiker in mijn collectie moet zittenâ (ik duik namelijk niet en zwem ook niet met een horloge om!).
Ik kies puur wat ik mooi of fascinerend vind; wat ik kan betalen natuurlijk maar vooral wat IK leuk vind om te dragen en graag naar kijk! Als je een kostbaar status klokje (Rollie) wilt hebben om mee te showen in de nachtclub: lekker doen!
Beaters zijn trouwens ook niet aan mij besteed (aan jou wel?) ; ik ben heel voorzichtig met mijn horloges en ga mijn SKX009J of 30 euro Vostok Komandirskie echt niet omdoen tijdens een ruige zeiltocht op een stalen schip of tijdens het opladen van een aanhangwagen terrastegels)
Horloges verzamelen en bekijken is voor mij emotie en lol; geen zakelijk initiatief om tot een âevenwichtige collectieâ te komen; âde collectieâ is een gevolg van mijn leven in de breedste zin van het woord!
Het zal je verbazen hoeveel mensen een leven proberen te kopen.
Haha denk het ook!
Je collectie moet bij je leven passen en niet andersom
@Sander84 je ziet inderdaad niet heel veel kleine merken op dit forum verschijnen nee Als je echt een connectie met de watch hebt en je weet zeker dat de movement en andere specificaties goed zijn is dat zeker een goede keuze om voor te gaan! Zelf moet ik me daar echter nog in verdiepen, omdat ik pas net nieuw ben in de wereld van de klokjes hahah
@Jaroen Wat valt hier nog op te zeggen, je slaat de spijker op de kop Persoonlijk draag ik ook wel een horloge tijdens het zwemmen en meer fysiek werk ja (tuinieren/ schoonmaken enz.) ik vindt het toch fijn om de tijd te weten en om alsnog van je horloge te genieten. Maar met een duurder horloge is dat niet aan te raden
Ik had de Junhans ook al in het âwat draag je vandaagâ topic gezet, maar hier nog even voor de mensen die nieuwsgierig zijn een update: