Het damascus stalen horloge project

Het wordt er met de tijd alleen maar mooier op. Vind ik, althans.
Heel fraai resultaat :+1:.

1 like

Afgelopen dinsdag samen met Roy naar Maarten geweest met een verrassing. Een speciale editie van ons damast horloge. Deze versie heeft een damast wijzerplaat met Maartens logo erin. Leuk om met de voltooide horloges weer even terug te zijn op de plaats waar we het staal gesmeed hebben.

13 likes

Zeer mooi

1 like

Prachtig en wat een mooie reis.

1 like

Het vervolg van het project komt in zicht. Vandaag maar eens een paar uurtjes schuren en polijsten… Zorgen dat de volgende serie kasten klaar zijn voor “productie”

5 likes

Je hebt nog wel wat werk voor de boeg zie ik. Ik hoop dat hij net zo scherp blijft als hij nu is. Dat is altijd wel weer een uitdaging is mijn ervaring. Vaak helpt het wanneer je een paar hulpgereedschapjes maakt om ervoor te zorgen dat er een vaste hoek blijft tussen je kast en het schuur/slijp gereedschap.

Ik gebruik een marmer plaatje als ondergrond, een nylon ring in de kast die over het marmer oppervlak glijdt en aluminium hoekprofieltjes waar het polijstpapier op gelijmd is.

1 like

Prachtig! Gaan jullie ze ook verkopen?

1 like

Ja, veel werk en zere vingers :wink:

Maar de vorige 4 zijn ook gelukt. Zorgvuldig werken en de tijd nemen.

Ik gebruik ook een vlakke natuurstenen plaat, dat werkt goed.

Het zou zo maar eens kunnen dat er een paar verkocht gaan worden…

2 likes

Schuren, polijsten, etsen, polijsten, etsen, polijsten, etsen, polijsten, koffie etsen voor 3 uur… Het begint erop te lijken. Veel geleerd over het etsen en polijsten van damascus. :wink:

10 likes

Wow, wat een prachtige natuurlijke lijnen. Schitterend, en ook verdiend na een hevige inspanning.

1 like

Ziet er heel mooi uit. Afwerken is inderdaad een flinke klus die je met veel geduld uitvoeren maar het resultaat is er dan ook naar.

1 like

Wat tof en mooi zeg!!

1 like

We zijn op dit moment bezig met deel 2 van het project. Binnenkort meer :wink:

4 likes