Laat ik beginnen met dat ik niet weet of er al een soort gelijk topic/bericht hierover geplaatst is. Mocht dit het geval zijn, dan tja… dan heb ik niet goed opgelet.
Ik ben geïnteresseerd geraakt in horloges door mijn opa. Helaas heeft hij dit niet meer mogen meemaken. Verder bestaat mijn vriendenkring vooral uit studie- of sportgenoten waarvan niemand dezelfde interesses deelt op het gebied van horloges. Mijn werkgever is zich laatst meer gaan focussen op horloges maar dat schaar ik onder zijn midlifecrisis .
Dit is geen oproep op vrienden te worden, of iets in die richting. Want vrienden moet je als het ware toevallig tegenkomen, maar ik ben wel benieuwd naar of jullie je hobby/passie dichtbij kunnen delen? Gewoon, puur uit interesse.
Ik ben gisteren op vakantie toevallig tegen een Duitser opgelopen en vervolgens onder het genot van een goede fles wijn de hele avond over onze passie kunnen spreken, terwijl onze reisgenoten spraken over koetjes en kalfjes.
Klinkt goed! Leuk dat je toevallig dan iemand treft die dezelfde passie heeft. Laatst heb ik ook een poging gedaan via de sportvereniging om iemand een compliment te geven over zijn Rolex Airking… hij vond het “een tof horloge” maar meer ook niet.
Het is triest. Slechts 2 mensen in de familie- en vriendenkring zijn geïnteresseerd in horloges. Verder alleen horlogegerelateerde contacten/ontmoetingen dankzij social media/forum.
Haha ik ken niemand die horloges kan waarderen. Althans, niet verder dan ‘ah ja, mooi!’.
Ik probeerde het vakantiebudget binnen mijn vriendengroep wat naar beneden te praten.
'‘Matthijs, als jij zulke horloges kunt betalen dan kan een dikke vakantie er ook best vanaf hoor!’'
Maar op goede vintage aankopen schrijf je nauwelijks a…ach laat ook maar.
Collega’s die een stuk meer verdienen als ik haha, voordeel als je vaak met piloten in contact komt, die waarderen een mooi klokje wel om de tijd thuis bij te houden, vlieg zelf ook geregeld mee als bwk, dus de gesprekken in de cockpit hebben deze passie wel aangewakkerd.
Ik begin vaak over iemand zijn horloge… toevallig net nog bij een restaurantje in Rotterdam, werkte een jongen met een mooienoude Breitling om. Had hem ooit gehad en al 16 jaar om de pols. Niet een super liefhebber, maar we leuk gesprek. Sinds ik een Longines voor mijn vrouw heb gekocht, ‘begrijpt’ zij het ook meer en ja de vriendengroep…? Die vinden het vooral gek en veel te duur…
Altijd al interesse in horloges gehad, maar door mijn schoonvader die klokkenmaker is in de horlogehobby gerold. Ik zit bij m’n schoonouders dus meestal niet verlegen om een gespreksonderwerp.
Via @Mas, een goede basisschoolvriend, (vrijwillig) erin gerold.
In mijn omgeving verder alleen mensen die het oprecht leuk vinden dat ik iets te doen heb. Maar ze snappen het niet.
Vrienden en familie hebben andere interesses. Gelukkig heb ik een vrij groot netwerk opgebouwd binnen het horlogewereldje dus spreek ik vaak gelijkgestemden via de telefoon of in real life
Erg herkenbaar, echt niemand in mijn vriendenkring die dezelfde passie heeft en het dus “snapt”. De enige die horloges “leuk” vind is mij pa, alleen wel op hele beperkte schaal. Heb hem onlangs zijn eerste automaat gegeven, vond hij wel tof. Hij is een elektrotechnicus en ging mij vervolgens uitleggen dat dit anders werkte dan een quartz. Ja en er was ook nog zoiets als een aantal juwelen. Vond ik wel grappig want hij is niet anders gewend dan dat hij mij uitleg moet geven over technische zaken. Heb m maar ff in die waan gelaten . Heb inmiddels al weer een klok klaarliggen voor zijn verjaardag, wat zijn duurste klok ever wordt maar daar bezwaar ik m op zijn leeftijd maar niet mee (een quartz van €200,-) vind hij al een prijzige klok. Oftewel, we leven wel in een “verschillende” wereld.
Mijn vriendin zier ook wel graag een mooie klok, alleen is die een beetje in de tijd van de grote klokken blijven hangen. Mijn Ecozilla en Seiko SUN modellen kon ze wel waarderen maar klokken van 39/40 (damesmodellen?) snapt ze niet