Het dikke (en dunne?) polsen topic

Naar aanleiding van het topic “Plaats horloge om de pols afhankelijk van je polsdikte?” leek het mij een goed idee om eens een lijst aan te leggen van horloges waarvan het standaard bandje ook goed om heel dikke (en heel dunne!) polsen past.
Ik heb toch wat trends kunnen vaststellen bij verschillende merken namelijk, aangezien ze meestal op alle modellen dezelfde maat strap gebruiken

Ik trap vast even af:
Polsdikte 20,5cm
Draagwijze: los boven de knobbel

Audemars Piguet
stalen band: Extra schakel vereist

Breitling
Lederen strap: XL strap vereist
Navitimer bracelet: Past prima
vouwsluiting lederen strap: past net, sluiting drukt wel vervelend in de pols naar het einde van de dag toe

IWC
lederen strap: XL strap vereist

Longines
Lederen strap: Past net maar niet lekker, bandeinde zit dan los aan de sluiting. XL strap is dan beter
Stalen band: past prima

Mondaine
Lederen strap: XL strap vereist, niet beschikbaar af fabriek

Omega
stalen band: 1 grote schakel bijkopen
Vouwsluiting strap: past prima in het laatste gaatje
Lederen strap: XL strap vereist, met uitzondering van de Aqua terra XXL strap

Panerai
Lederen strap: XL strap vereist
Rubber strap: XL strap vereist

Rolex
Stalen band: 1 extra schakel vereist

Tag Heuer
Lederen strap: XL strap vereist
stalen band: 1 grote schakel bijkopen
Vouwsluiting strap: XL strap vereist

Tudor
Stalen band (Pelagos met specifieke sluiting): past goed maar sluiting staat op uiterste stand

U-boat
Vouwsluiting leder: past prima, zelfs nog 1 gaatje over

Victorinox
stalen band: past prima

1 like

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

Polsdikte 6.5"

Ik draag bijna alles op custom leren strap van 70/110. De standaard leren banden hebben een lange flap over en dat ziet er niet uit. De deployant van Tag Heuer en Omega is ideaal voor smalle polsen, omdat de flap aan de binnenkant zit.

Qua bracelet is alles wel passend te maken, m.u.v. de Rolex 78360 en 93150 bracelets. Hier moet een permanente link uit.