Het dreski geschiedenis topic

No problemo! :laughing:

Ja ik val een beetje in herhaling zie ik…:slight_smile: Ik ben eigenlijk uitgepost…

1 like

die 2e, die 5 superior. man wat een vet ding!

Gewoon ermee doorgaan…:wink:

Leuk zo ā€˜horloge-CV’. Heb twee ex-dreski’s gehad. Intussen al weer des Dreski’s doorgeflipperd.

Leuk topic, toevallig draag ik vandaag een ex Dreski (Hamilton Khaki automatic).
Mogen we overigens het Casio G-Shock hoofdstuk overslaan? :sweat:

Wat betreft nr. 20, de Zodiac: Was dat het verhaal van het horloge in een washandje doen en het stukmeppen met een hamer om het vervolgens opgelucht in de vuilnisbak te laten verdwijnen?

Inderdaad, wat maakt het nou uit, of je een Parnis, Alpha, plakmerk of wat ook draagt, alles is beter dan de Ʃchte fake horloges waar Marktplaats vol mee staat.

Jammer, ben behoorlijk Zodiac liefhebber, de laatste keer batterijtje gewisseld, leek me niet een bijzonder goedkoop uurwerkje (alles messing) en is erg nauwkeurig. Je kan altijd defecte onderdelen van de Zodiac verkopen op eBay.

Dat klopt inderdaad. :grin:

Heel jammer… Zoals gezegd, ik zou die stalen band erg kunnen waarderen bijvoorbeeld… :disappointed:

Leuk topic volg het met belangstelling vooral vanwege de humor

Erg leuk om te lezen! Mooie horloges en lekker afwisselend.
Niet meer te genezen :wink:

De Zodiac doet mij onmiddellijk aan deze oude Iaxa denken …

@dreski is dit ook geen ex van je?

Ligt hier nog altijd in de horlogedoos en fungeert als beater of strand-/zwem horloge :slight_smile:

Klopt. Die heb ik gemod ook nog. De bezel letters zijn wit ipv het origineel die geen kleur hebben. Leuk om te zien. De verf houdt goed.

Erg leuke topic!!! Goeie actie @dreskišŸ‘

Grappig topic! :thumbsup:

Mooi overzicht met leuke onderschriften.
Heb je trouwens die bling bling Seiko5 nog?

Nummer 21: de Citizen NY serie. Niet meer in productie en een heerlike duikklok. De blauwe is erg mooi met de sunburst plaat.

Nummer 22: Een Orient quartz duiker. Momenteel geen een Orient in de collectie. Daar moet wel verandering in komen.

Nummer 23: Een mooie blauwe Casio Edifice. Ik had hier ook eens een zwarte met gouden pushers en bezel van. Stond super op een lederen band. Beetje een cheapo Speedmaster.

Nummer 24: Seiko Velatura direct drive. Een hele mooie eyecatcher. Ik zat eens op een terras en de ober complimenteerde me met mijn horloge. Waarna ik hem even goed liet zien. O het is een Seiko zei hij met een teleurstellende klank in zijn stem. Zijn fooi kon hij toen in zijn reet steken.Was toch tegen de 900 euro toen.

Nummer 25: Ons eigen Nederlandse merk de TW steel Canteen. Heerlijk afleesbaar maar op dit forum niet vaak geprezen. Het is ook veel marketing en weinig ziel. Maar de afleesbaarheid is top.

Nummer 26: Een Alpha Jump Hour. Koste toen geen drol en had ik eigenlijk niet weg moeten doen. Heel leuk en toch een apart ding.

Nummer 26: Een Steinhart Ocean. De datumlpoupe vergrootte echter niet echt goed. Dat vind ik een minpunt van Steinhart. Bij Davosa hebben ze dat beter geregeld.

Nummer 27: Ook wel een beetje spijt van deze Seiko. Mooie band en vierkant. Ben eigenlijk nog steeds op zoek naar een leuke vierkante klok. Heb ook een zwarte chrono versie gehad waar ik geen foto meer van heb. Ik dacht dat Lenno deze nu heeft.

Nummer 28: Een NOS Nivada met een automatisch uurwerkje. Een aanschaf voor de kerstdagen welke ik aan Henrik heb doorverkocht. Jammer want deze had ik moeten houden. Die opgelegde inndices zijn zo mooi.

Nummer 29: Een Certina DS-1. Een super stijlvol horloge maar ik vond het toch een beetje te ingetogen wat toen niet echt bij me paste.

Nummer 30: Een groene Seiko 5 op een hagedis print band. Was hem niet helemaal en ik heb groen toen een hele tijd afgezworen.

Nummer 31: Een modehorloge van Armani. WTF hoor ik 90% denken. Tja ik vond hem best leuk hoor. Zelfs nog eens een Art deco Armani gehad maar die had best een hoog ouwe lullen gehalte. Misschien over tien jaar weer. :wink:

Nee die is al lang vertrokken. Was wel een eyecatcher.