Het eenzame horlogemerk only

AS kom je hier op het forum ook bijna niet tegen.

7 likes

Mako? Dan denk ik aan Oriënt, niet aan dit merk. Vind 'm wel mooi.

Erg mooi! Komen hier nog importkosten bij als je ze direct via Zelos bestelt?

Ik heb wel eens zo’n Eberhard in het echt gezien.
Een maat van mij is een horloge kenner, en heeft een Eberhart met 4 rondjes onder op de dial in zijn collectie.
Ik ga overmorgen naar hem toe met mijn Omega.

Ja, komen uit amerika dus gewoon 21% aftikken bij het postkantoor. Scheelt wel weer iets dat de dollar net wat minder waard is dan de euro.

Leuk, die Stabilo, mooie wijzerplaat. Dat merk zie je niet vaak. Toevallig wel afgelopen zondag een iets eenvoudiger exemplaar gevonden op de Rikketik.

Er is weinig tot geen info te vinden over dit merk, maar ik kan wat over het hoofd gezien hebben op het WWW. Google weet veel maar ook niet alles. Zelfs de toch vrij uitgebreide merken database van Mikrolisk geeft geen sjoege. Gelukkig is er dan altijd nog de wijze DR. Ranfft, die me kon vertellen dat er een PUW 60 uurwerkje in zit. (Pforzheimer Uhrenrohwerke GmbH / Porta GmbH & Co. , dat wisten ze dan weer wèl bij MIkrolisk…)

Dat PUW werkje wijst in elk geval op een Duitse horlogefabrikant.
Overigens heb ik nog meer leuke horloges aan mijn bezoek aan de laatste Rikketik overgehouden, waarvan een aantal ook een min of meer exotisch merk dragen. Hierover zal ik later nog proberen te posten in dit draadje.

1 like

Over Stabilo is helemaal niks te vinden.
PUW wel.

Dat zijn we dan met elkaar eens! :slight_smile:

1 like

Gaaf dat je ook een Stabilo hebt, er zijn er nu dan drie op HF.
Heb er nog eentje op een ander forum gezien en niemand weet er iets over… :blush:

1 like

Is ook het leuke van dit draadje, vind ik, komen er ook eens andere merken aan bod behalve… R…x en O…a :smile: :wink:

1 like

Heeft u interesse in een ruil, ik heb nog een mooie citizen duiker liggen!
mvgr Conrad

1 like

Hum…ok…misschien interessant. Ik zie aan je avatar een Reactor fan? Wat grappig zeg, dacht dat hier niemand dat merk kende.
Welke Citizen gaat er in de aanbieding? Mag via pb.

1 like

Ik ben nogal nieuw hier, ik ben wel fan van Reactor ken het ook nog niet zolang hoor! hoe stuur ik een pb?
Het gaat om een citizen eco drive, 200m waterdicht en met chrono functie hij heeft een zwarte wijzerplaat en oranje duikring.
En het horloge is izgst

Veel minder uniek dan veel merken die ik hier voorbij zie komen, maar waar (voor zover ik weet) geen ‘Only’-topic van is:

2 likes

Vandaag weer een ander merk, wat hier ook niet zoveel langskomt

1 like

Yes Equilibrium

3 likes

4 likes

Is Tressa al genoemd? Slechte foto’s…


Ricoh?


Is er een Pulsar only?

2 likes

Swiss met AS1525 kaliber van rond 1970.

Merk Redue, nog nooit gezien hier op het forum. Wel eens wat andere modellen gevonden op het www, maar het houdt niet over…

Toch een prachtig dressertje :ok_hand:

5 likes

4 likes