Je kent het wel, je nieuwe horloge…, blij, bij,trots,trots…Todat je na een tijdje je nieuwe aanwinst weer eens goed bekijkt en @#$%%^ de eerste beschadiging? Gemerkt tijdens “de daad” zelf of achteraf erachter gekomen? Van een Seiko van 80 euro tot een Rolex van 80.000 euro…Wanneer kwam jij erachter en hoe over de zeik was je toen?
Zelf baal ik nog steeds van een heel klein krasje op mijn nieuwe citizen horloge, zonder dat ik weet hoe het veroorzaakt is…
OT: Ik heb een flinke dikke kras aan de zijkant van één van de horloges zitten, omdat ik met de broek op de enkels een onbekende tuin in moest vliegen. Ik vloog tegen een laag stenen muurtje op, en daarna over een kliko.
Ik zou echt willen dat ik loog, want nu wordt het beeld weer bevestigd natuurlijk. Oh-em-gie, ik ben een wandelend stereotype
Dag twee met het hagelnieuwe horloge om, 's avonds op de bank. Even uitrekken, armen omhoog en skkkkkrt langs de muur met de glanzende bezel. Even vloeken en dat is het dan, want je doet er toch niks meer aan.
Omdat ik een onhandige lange slungel ben die bochten nog wel eens wil afsnijden heb ik mijn 5je al vele malen tegen muren, meubels, schappen in winkels (ja, echt), mensen, deuren, etc. geknald. Dus ik ben het wel gewend dat er hier en daar een krasje op zit. Daarom draag ik tegenwoordig netjes mijn g-shock als er geen mouw over de dress watch heen kan
Zo had ik mijn SKX007 voor één keer om tijdens de grondwerkjes voor ons tuinhuis en ondanks dat ik m’n handschoen erover had zitten en m’n winterjas mouw eroverheen is er toch een behoorlijke kras op het glas gekomen.
Eigenlijk te diep om zo te laten.
Ik heb uiteindelijk een nieuw glaasje erin laten zetten voor €20,- en was weer blij.
Maar geloof het of niet, vorige week zag ik weer al een klein haarlijntje op het glas, niet zo heel heel erg maar toch weet ik em te zitten.
Maar zo probeer ik wel m’n breitling en SARX te behoeden van krasjes, of het zal lukken…
Enkele jaren terug; net een fraaie vintage chrono binnengekregen en meegenomen tijdens een wandeling om een foto te maken samen met wat andere horloges (ja, ik ben maf). Na de “fotoshoot” haal ik iets uit mijn jaszak waar ook het horloge in zat en ja hoor daar ging ie richting de betontegels
Gelukkig valt ie net op een van de pushers met als gevolgd een deukje in de pusher maar glas, kast, uurwerk etc. zonder schade
Voorheen zou ik gek zijn geworden maar nu beschouw ik het maar als een stukje toegevoegde geschiedenis aan deze pre owned met het besef dat ik hier goed weg ben gekomen natuurlijk
Meestal gebeurt dat tijdens de nobele kunst van het desk diven en blijft dat onopgemerkt in al die werkijver. Ik heb er eigenlijk ook geen problemen mee dat er krasjes of haarlijntjes op een kast of bracelet zijn zolang het geen astronomische proporties aanneemt.
Eén keer heb ik mezelf op heterdaad kunnen betrappen en dat was dit jaar. In mei was ik op vakantie in Andalusië en had ik m’n trouwe Orient om. In de huurwagen wou ik met m’n linkerhand de gordel grijpen en daarbij kwam de bracelet onzacht in aanraking met het ijzer van de gesp. Dit resulteerde in een serieuze kras op de bracelet en op dat moment was het even vloeken, maar nu zie ik er eigenlijk niet meer naar. Nu noem ik het een karaktertrek