Het eerste voorstelrondje van 2022. Beste wensen allen!

Goedendag.

Voorstel rondjes horen erbij en zijn leuk. Ik zal mijn best doen me aan te sluiten bij de mores van dit forum.

Mijn naam is Jaap, woon in Poortugaal (net ten westen van Rotterdam, voordat u me verkeerd begrijpt)
Ik struin hier rond op dit forum, om kennis op te doen. Ik ben al decennia horloges arm. -dat kan een woordgrap zijn, lees ik nu-.
Mijn “hoe laat is het nu” informatie haal ik van mijn dash in de auto en mijn altijd meegaande Chinese vriend waar ik ook mee kan bellen.
Twee maanden geleden ben ik 65 geworden. Dat betekent dat mijn AOW over anderhalf jaar een vast gegeven wordt. Misschien dat mijn afspraaktijden minder precies worden qua tijdstip. Niet dat ik denk aan pensioneren, no way, maar wat vrijer/losser mag wel.
Dat wat vrijer/losser wil ik vinden in een Meistersinger. Ik ben me vooral hier aan het inlezen op het Meistersinger only forum. Op Chrono 24 haal ik kennis aangaande de vele modellen en hun prijs.
Dan moet er nog een keuze gemaakt worden waar de kroon zich moet bevinden, links of rechts. Ik ben rechtshandig, dus je zou kunnen zeggen dat de linker pols wat minder bewegelijk is waardoor de kans op beschadigen kleiner is. (?) Dan zou een kroontje “aan de verkeerde kant een goede keuze zijn?
Daarnaast vind ik op het vintage gedeelte dat er ook hele mooie oude horloges zijn, mega gedetailleerd met een bol glas, vergulden details, snoepjes. Aan zulke klokjes moet je komen “met een verhaal” dus via een erfenis, van je ouwe heer…
Dus, zodra de juweliers weer open zijn, ga ik met een lijstje van de modellen die ik mooi vind aan de slag. Passen, kijken, proberen en mn ongeduldige karakter onder controle proberen te houden.
De eerste belangrijke afweging is de kast grootte bepalen. Polsgrootte is 19,5 cm.
Ik heb heel veel geleerd van de “Ultimate watch size guide”. Met name de video in het topic verduidelijkt in 17 min heel veel.

Natuurlijk kan in een voorstel rondje ook iets genoemd worden over de andere dingen in mijn leven. Deftige oude Engelse meuk voor de deur, om te gebruiken voor dagelijks vervoer. Dat wil zeggen de auto’s zijn ontworpen in de tijd dan benzine 5 duppies per liter kostte. Dus zo heel erg deftig zijn ze niet meer. Maar je moet het zie he.
Als tegenhanger van de Engelse overheersing in de garage hebben we een van origine Duitse hond; een Rottweiler-meisje.
Nou, zeg het maar, past daar een Zwitserse een Meistersinger bij, of is er een alternatieve 1 wijzer fabrikant te noemen?

Met vriendelijke groet,
Jaap.

33 likes

Welkom Jaap :+1:t2::facepunch:t2:

Welkom Jaap👍

Welkom…:+1:

Welkom! Veel plezier met de zoektocht, dat is uiteindelijk misschien toch wel het leukste.

Mooi voorsteltopic :smiley:

Ik heb zelf geen kijk op eenwijzerige horloges, maar geniet van je reis :grin:

Welkom Jaap. Je ‘voorstelrondje’ was leuk om te lezen. Veel plezier en succes met je zoektocht. Geniet ervan.

Welkom jaap

Van harte welkom op ons mooie forum

Welkom!

Welkom Jaap; veel horlogeplezier!!!

Mijn beste,

Van harte welkom in die fascinerende kring van HorlogeForum!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

Schaumburg GT one. Is ook een optie. Leuk Duits merk

1 like

Welkom bij de club Jaap.

Hartelijk welkom Jaap👍🏻

Welkom & de beste wensen.

Welkom, mede 65 jarige.
En mede ik moet nog niet aan mijn pensioen denkende.
Veel succes,en vooral veel plezier met je zoektocht.

Welkom, Jaap en nog veel plezier op ons forum.

maar niet Zwiters.

1 like

Ahgggg Non-Zwitsers.
Beginners fout! Muenster / Munster natuurlijk!
Mn reputatie als aanstaande 1 wijzer adept staat nu al ter discussie. Het wordt een lange, lange weg. Dat is wel duidelijk.
Ik hoop hier (oprecht) veel te leren en kennis op te doen.

De auto die ik zelf geimporteerd heb komt uit Zwitserland. Waar het hart van vol is…

1 like