Vorig jaar is een soort gelijk topic aangemaakt door @RLC
Zag dat er nog geen topic was voor dit jaar.
Dus maar los hf
Vorig jaar is een soort gelijk topic aangemaakt door @RLC
Zag dat er nog geen topic was voor dit jaar.
Dus maar los hf
Dit jaar:
GMT master eruit
Seiko SLA017 eruit
Komend jaar:
Wil ik gaan kijken of ik een OP36 in een kek kleurtje voor/rond list ga kunnen bemachtigen;
ga ik op zoek naar een andere duiker;
ga ik mij eens oriënteren op een funky Cartier.
En verder lekker zien wat er op mijn pad komt uiteraard.
Dat wordt voor mij een wat tragisch verhaal
Denk dat ik dit doel moet loslaten . Dat wordt mijn doel. Ambitieus genoeg dunkt me
Deze eruit (toch teveel van hetzelfde t.o.v) mijn Seiko kinetic en Tudor gmt):
En deze erin:
Iemand bezwaren?
Geen concrete plannen.
Wannahaves: OP36 groen, 18239 en een 16750 (coke).
Waarschijnlijk is dit rijtje ook geldig voor 2023
Daarnaast nog duurdere wensen. Dus totaal niet realistisch voor volgend jaar.
Mijn enige aankoop van 2021…
Lekker onbezorgd voor aan het water. Wensen? Ach. Aanvankelijk keek ik nog uit naar een GS SBGX259 en een Conquest Heritage, maar die stelden allebei toch wat teleur. Dat komt ook doordat ik blij ben met wat ik heb, al sluit ik niet uit dat er nog eens een Sturmanskie bij komt.
Mijn vintage (eind jaren '50) Memovox weer in elkaar zetten - eerste horde is genomen, had twee onderdelen gebroken tijdens demontage in februari (!). Dat gebeurt me echt nooit. Blij dat-ie niet van iemand anders is.
Moest even een stief half jaartje moed verzamelen, de onderdelen had ik inmiddels al een tijdje - mede met dank aan JLC-goeroe Huib.
En deze komt er aan. Pic van het web.
Er gaat niets uit.
Hanhart 417ES is besteld, dus komt erin.
Er komt “iets blauws” in, maar nog geen idee wat.
Wellicht nog een GMT, maar ook hier geen vastomlijnd plan voor.
Dit jaar hopelijk nog de Orient eruit en de Tissot PRX er in.
Volgend jaar vrolijk door met flipperen en denk dat de eerste een hamilton fieldwatch wordt.
Mja he, plannen zijn er ook om gewijzigd te worden
Echt? …
Hmm ik maak eigenlijk nooit plannen. Maar ik hoop, en verwacht eigenlijk ook, dat de Sixty-five Glow blijft. Daar lijkt het iig sterk op zoveel bevalt ie. Iedere dag is het weer Dag 1 vwb de beleving en het plezier. Best bijzonder. (Groundhog Day anyone?
)
Begin volgend jaar wil ik dan gaan kijken naar iets voor ernaast…maar ik heb nog geen concrete plannen. Misschien een Snowflake eindelijk eens doen.
Altijd weer spannend een nieuw horloge jaar…
Eruit
BB58
Rolex GMT master II Rootbeer
In:
Rolex 126660 deepsea JC
Rolex Datejust 16233 of DD 18038/18238
Omega Speedmaster moonwatch sapphire of als het me lukt een scherp exemplaar te vinden een Tudor prince date chronograph ‘tiger’
Dit allemaal voor volgend jaar, al kun je me al best een bod doen op de 2 die er uit gaan.
Het 2021 budget is op. Opgegaan aan een paarse Swatch, een roze Casioak, een blauwe RLG en een betegelde Seiko Ginza SPB259J1
2022 is nog erg vaag, een paar microbrands waarschijnlijk en wellicht eindelijk een Nomos Club.
Hopelijk wordt 2022 het jaar van de Snoopy 3.
Deze 3 heb ik incoming en verwacht ik in 2022 toch wel aan de collectie toe te kunnen voegen:
Datejust 126234
Zenith Chronomaster sport zwart
Zenith Defy ceramic skeleton zwart
2022 eruit, geen idee. Wil vooral een iets rustiger jaartje en misschien paar eruit voor een enkele topper. Dit jaar was nogal een gekkenhuis. Veel eruit (speedy, BB58, Mark XVIII, Explorer2, Zep, Datejust) en veel erin (MUT, Reverso, Zep OG, Shadow, OP coral red).
Wel een leuke hobby
Is er al een dibs?
Edit: ik ga minderen, net als iedereen hier.
2022 is hetzelfde als 2021: minder horloges…
Gaat waarschijnlijk wéér niet lukken
Hier was 2021 ook een ‘vruchtbaar’ jaar zullen we maar zeggen haha
Ik wacht nog tot de douane ambtenaar verveeld raakt met m’n Doxa sub 200, zodat ik deze nog in '21 om de pols kan doen:
En begin '22 ga ik weer uitverkoop houden (want m’n tax voor '21 was al bereikt) in het blauwe deel, overigens wel met een doel:
En als we dan alles de deur uit hebben, dan staan deze 4 klaar om een grote broer te verwelkomen:
Welke grote broer dan? Dat gaan we samen in '22 ontdekken
Volgend jaar iets moois aanschaffen met een rode plaat.
Concreter gaat het niet worden.