Het einde van Carl F. Bucherer? Bucherer Only

Tja. Dat kan dan zomaar gebeuren. Dat de directie van de nieuwe eigenaar besluit om er maar mee te stoppen.

NB Het is nog een gerucht.

@rjbroer heeft het ook wel eens gezegd in de podcast van de mannen van de tijd, waarom blijven sommige merken nog in leven. Met name bij richemont en swatch/omega?

Rolex besluit gewoon er mee te stoppen. En dan waarom stoppen en niet een koper zoeken.

Ik vind het wel jammer, want ze maakte best wel leuke chrono’s.

3 likes

Begrijp t wel.

2 likes

Omdat het Rolex om de boutiques ging. Die draaien (heb ik gehoord) tonnen omzet op een dag. Dat kan je beter dan zelf hebben als je concurrent.

3 likes

Ik ook. Want je moet ze wel verkopen :joy:

2 likes

Ze maken mooie horloges, nog steeds gecharmeerd van de Manero Central Counter

4 likes

True.

Rolex en Patek zijn samen goed voor ca 46% van de totale Zwitserse horloge omzet. (heb ik gehoord).

De rest is letterlijk de rest. Maar CFB lijkt me nou niet echt een bedreiging voor Rolex. Eerder een kostenpost. :smile:

Ik bedoel de Bucherer boutiques.

Wat ik begreep is het een familiebedrijf zonder opvolging. Het zou dus sowieso verkocht worden

Rolex heeft eieren voor z’n geld gekozen en de toko overgenomen voordat een concurrent dat deed en ze dit kanaal kwijt waren.

Het de nek omdraaien van de horlogeproducent tak is dan een logische volgende stap. Daar ging het ze überhaupt niet om.

Wellicht kan een gedeelte van het personeel mee naar Rolex om te helpen om wat wachtlijsten weg te werken.

4 likes

Ja ik volgde je al.

Maar dan kun je toch het merk CFB doorverkopen. En de boutiques met Rolex verkoop houden.

Je gelooft toch niet dat die tonnen omzet van een ander merk dan Rolex komt? (Misschien beetje Patek)

Daar zit nu een rolex associatie bij…

1 like

Haha dat zal best wel meevallen.

Of denk jij bij Universal Genève gelijk aan Breitling?

Ok jij misschien wel, maar de massa niet. :joy:

1 like

Ik denk t niet.

Sicura by Breitling. :upside_down_face:

1 like

Tja. Ik ken de cijfers niet. Wellicht is de horlogetak dusdanig verliesgevend dat het zonder de retail geen zin had. Maar dat is pure speculatie.

Volgens BILANZ (een Zwitserse financial glossy) was FCB een hobby van de heer Bucherer.
Ze schrijven dat het avontuur zo’n 250 miljoen CHF gekost heeft.
En aangezien Rolex weliswaar eigendom van een charity maar zelf geen charity is, hebben ze er een eind aan gemaakt.

Een verkoop van het horlogemerk Bucherer (of welk ander merk ook) terwijl de winkels onder datzelfde merk blijven bestaan is natuurlijk marketingtechnisch voor zowel de koper als de verkoper onzinnig.

2 likes

Ah. Misschien dan toch die world timer in de uitverkoop oppikken :+1:t2::+1:t2:

15 likes

Ik vond dat ze wel kunstige uurwerkjes hadden

IMG_2282

Stond recent op t punt zo’n Manero periperal te halen haha

16 likes

Ik herken meteen de Unitas en Peseux basis-layouts. Maar ze hebben er wel wat van gemaakt inderdaad.

5 likes

De Manero flyback chrono toch altijd wel mooi gevonden. Onbekendheid in combinatie met de prijsstelling maakte het lastig

11 likes

Ik denk dat dat net het probleem is.

Ik heb het altijd hele mooie horloges gevonden, met originele, vooruitstrevende (perifere rotor) gangwerken… van een heel onaantrekkelijk merk.

Ik zou niet weten waar ze te koop zijn, maar ik zou wel aangetrokken zijn door een uitverkoop.

3 likes

Heb jij geluk, de Carl F Bucherer is hier al in de uitverkoop

2 likes

Vanhoutteghem in Gent.
Nog naar staan kijken, maar het Zenith aanbod daar trekt me meer.

1 like