Het emotionele verhaal achter het begin van mijn horlogehobby

Hey allemaal,

Ik ben nog maar net begonnen met verzamelen, maar ik merk nu al dat horloges veel meer zijn dan alleen iets wat tijd vertelt. Vaak zit er een verhaal achter en dat maakt het juist zo mooi. Daarom wilde ik mijn kleine collectie delen, mét de betekenis erachter.

Het Zakhorloge – geërfd van mijn opa
Het meest bijzondere horloge dat ik heb, draag ik eigenlijk nooit: een zakhorloge dat ik van mijn opa heb geërfd. Hij heeft het ooit in Schotland gekocht. Voor mij heeft dit horloge de meeste emotionele waarde, gewoon omdat het iets is dat blijft, en dat aan familie en herinneringen vastzit.

Certina – mijn eerste ‘serieuze’ aankoop
Jaren geleden kocht ik mijn Certina. Mijn eerste grote horloge aankoop, want tot die tijd vond ik horloges wel leuk, maar deed ik er verder nog weinig met deze interesse.

Seiko Alpinist – een betekenisvolle aankoop
In september is mijn vader overleden. Hij had zelf helemaal niks met horloges, maar precies een maand na overlijden heb ik de Seiko Alpinist gekocht. Mijn vader was altijd aan het klussen, dus een mooie toolwatch ter nagedachtenis van hem was geen slechte gedachte in mijn hoofd. Voor mij staat deze horloge ook voor het besef dat tijd kostbaar is en je moet genieten van de tijd die je hebt in dit leven.
Deze aankoop heeft me eigenlijk echt in de hobby getrokken.

Citizen Tsuyosa – en toen was de hobby officieel begonnen
Twee weken geleden kwam er weer eentje bij: de Citizen Tsuyosa. Gewoon omdat ik hem mooi vond. Maar wel de “officiële” start van het horlogeverzamelen voor mij.

Mijn collectie is nog klein, maar elk horloge heeft wel een eigen stukje verhaal.
Nu ben ik eigenlijk benieuwd:

Hebben jullie ook horloges met een verhaal, herinnering of emotionele waarde?
Laat maar horen, ben benieuwd naar jullie ervaringen!

Groeten,
Youri, 22

99 likes

Welkom Youri! Dat is een mooie en betekenisvolle set; veel plezier verder op je horlogereis!

1 like

Alsnog Welkom bij de club Youri.

1 like

Mooi dat je zo tastbare herinneringen creëert. Veel plezier. :grinning:
Mijn eigen verhaal heb ik recent gedeeld:

2 likes

Welkom :partying_face:

1 like

Welkom Youri! mooie herinnering aan je vader en opa.

1 like

welcome home

1 like

welkom

1 like

Van harte welkom Youri. Mooie collectie.
Gecondoleerd met het verlies van je vader.

1 like

Welkom Youri, een mooi begin van een uitdagende hobby / liefhebberij.

Het gaat niet om hoeveel of welke maar om de historie of de waarde die je er zelf aan geeft!

1 like

welkom-home

1 like

Welkom op HF :+1:t2:

1 like

Welkom Youri.
Veel kijk en leesplezier gewenst hier.

1 like

Aangenaam om kennis te maken, Yoeri. Een mooie set horloges heb je al.:ok_hand:

1 like

Mijn beste,

Van harte welkom binnen de gelederen van deze enthousiaste club van tijd-kunstenaars!!

Horlogeforum - Welkom

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Welkom Youri allereerst gecondoleerd met het verlies van je vader en veel sterkte met de verwerking van dit grote verlies.
En ik wens je veel plezier en kijkgenot op het horlogeforum je hebt al een leuk stel horloges :heart_eyes:
Lekker dragen en genieten :+1:

1 like

Gecondoleerd Youri. De alpinist is een mooi horloge om je vader mee te eren! Welkom op hf🫵🏻

1 like

Van harte welkom Youri.
Geniet van het forum!!!

1 like

Welkom op het forum!
Dank je voor het verhaal.

1 like

Welkom hier en geniet van je dierbare horloges. Wij snappen je. :+1:t3:

1 like