Het enige horloge dat je nodig hebt

… is een Aqualung van 65 GBP (prijs 2009 - Kent diving in de UK)

Zo, nogal een uitspraak van iemand die toch een redelijk grote verzameling horloges heeft.
Laat ik het uitleggen:

Vandaag de hele dag naar de Hiswa geweest. Boten kijken, praten over zeilboten, zeilkleding kopen met een van mijn jongens en even bijpraten met wat bekenden van vroeger (toen ik nog meer dan regelmatig op het water te vinden was). De Hiswa met allerlei volk dat langs je heen schuifelt, is niet echt de plek om een bijzonder horloge te dragen. Vandaar mijn ‘plakmerk’

Een Aqualung is dus een plakmerk. Je kunt 'm ook kopen met de naam ‘Divex’ en ‘Meistertaucher’. Het is me onbekend wie de fabrikant is. Wat ik wel weet, is dat de motor een Seiko Quartz uurwerk is. En ook nog een heel nauwkeurig exemplaar: +3 sec. per 2 mnd!

De lumen is van het soort waarbij je een lasbril nodig hebt, ook na een hele nacht!

De kast doet denken aan een Seiko Tuna. Maar hieronder heb ik een foto gepost van iemand die beide horloges heeft.Daarop zie je het verschil duidelijk.De foto verscheen eerder op SCWF.

Menno

Stoere klok. Ik ben 'm op internet vaker tegengekomen, en inderdaad… steeds onder een andere merknaam. En je zegt 't: tegen zeer aangename prijzen. En voor 65 GBP kan het bijna geen miskoop zijn.

Had al even gekeken op Kent Diving. Is helaas niet meer op voorraad. Goedkoopste die ik had kunnen vinden was 83 pond excl. verzendkosten.
Bij elkaar kom je dan bijna uit op een Seiko 007…Kijken of er een keer een 2de handse tegenkom op TZ-UK

thieuster Schreef:

… is een Aqualung van 65 GBP (prijs 2009 - Kent
diving in de UK)

Een Aqualung is dus een plakmerk. Je kunt 'm ook
kopen met de naam ‘Divex’ en ‘Meistertaucher’. Het
is me onbekend wie de fabrikant is. Wat ik wel
weet, is dat de motor een Seiko Quartz uurwerk is.
En ook nog een heel nauwkeurig exemplaar: +3 sec.
per 2 mnd!

De lumen is van het soort waarbij je een lasbril
nodig hebt, ook na een hele nacht!

Menno

Wat doen we hier nog:S

Aqualung, Divex, Meistertaucher… Je kunt ´m op eBay ook nog wel onder andere namen tegenkomen. Ik ken dit horloge namelijk van eBay, maar vraag me niet onder welke merknaam. Het is me wel al vaker opgevallen, omdat ´t er zo stoer uitziet!