Het gaat echt niet goed met me

Al drie maanden in het nieuwe jaar en ik heb nog niets gekocht! Na bijna 6 jaar op het forum heb ik wel de drang om iets nieuws te kopen maar een stemmetje in mijn hoofd zegt steeds:“je hebt het niet nodig.” Dat stemmetje zorgde er ook voor dat ik heel erg ben gaan uitdunnen. Ik betrapte me zelf erop dat ik eigenlijk steeds maar 3 verschillende klokjes droeg.
Toen ik pas begon hier ging ik als een razende door mijn aankopen heen ik heb eigenlijk alles wel gezien nu en werd gewoon moe om s’ochtends een keuze te maken wat ik nu weer zou omslaan. Ik kan nog steeds wel genieten van het forum hoor maar eigenlijk ben ik klaar met horloges. Ik geniet nu ook meer van hoorloges die ik te weinig droeg. Ik heb nog maar 5 G-Shocks in de collectie.

Er zijn zoveel leuke nieuwe modellen maar ik vind het op de één of andere manier zonde er weer geld aan uit te geven. Mijn GW6900 is immers de ultieme beater. Omdoen en gaan.
Als ik terugkijk op bijna 6 jaar horloge gekte moet ik wel concluderen dat ik erg gek was. :wink:
Ik denk dat ik dik over de 200 exemplaren door mijn handen heb zien gaan. Ik heb alles meegemaakt. Ellende door verloren pakketjes maar ook weer leuke winsten op ebay via Ltd horloges. Wanneer ik iets leuk vind dan heb ik ook vaak de neiging om me er helemaal in te storten. Dat had ik vroeger met het verzamelen van Comics en later Action figures. Het is echter zo dat het bij mij van de ene op de andere dag zomaar ineens kan stoppen. Ik ben echt heel makkelijk daar in en heb zo ook al mijn vorige verzamelingen van de ene op de ander dag verkocht. Nooit spijt van gehad…
Ik waardeer nu de exemplaren die ik nog heb wat meer. Mijn trouwhorloge bijvoorbeeld.

En ook mijn eerste “dure” horloge.

Het vuur is echt gedoofd. Ik heb zowaar nog 200 euro in de “horloge pot” zitten maar geen aandrang om iets te kopen. Deze post is geen afscheid hoor want ik blijf nog wel lezen en af en toe reageren maar verwacht geen nieuwe aanwinsten zoals vroeger. :wink:

dreski Schreef:

Het is echter ook zo dat het

bij mij van de ene op de andere dag zomaar ineens
kan stoppen. Ik ben echt heel makkelijk daar in en
heb zo ook al mijn vorige verzamelingen van de ene
op de ander dag verkocht. Nooit spijt van
gehad…

Mooie post Dreski!

ik houd me maar aan bovenstaande vast…

Ik kan me hier wel iets bij voorstellen.
Op een bepaald ogenblik heb je alles wel gehad en gezien.
En ga je op een lager "pitje " meedraaien c.q. lezen.

Groet Jan

Ook lekker toch die rust? Gelukkig geen afscheid want ik geniet altijd wel van je kleurrijke foto’s van de G’s icm met de actiefiguurtjes :slight_smile:

gr, HJR

Als jij er vrede mee hebt, wie zijn wij dan? (tu)

euh…gefeliciteerd…gecondoleerd…weet eigenlijk niet wat ik moet zeggen
mooi dat het ook geneesbaar is :), zit zelf nog in het eerste jaar van de gekte

Het is een erg progressieve aandoening zo te zien, waar houdt dit op?

hcptdg Schreef:

Als jij er vrede mee hebt, wie zijn wij dan? (tu)

Mijn beste,

Inderdaad. Zo is het maar net.
Carpe Diem!!

Orologio Signaturis Temporis.B)-

Ik denk dat er vele jaloers zijn op de rust die je nu hebt gevonden. Zelf probeer ik me te beperken tot een aantal horloges om ook zo rust te hebben… :slight_smile:

Genieten van de horloges die je al hebt, zo hoort het! (tu) Anders kan men het bestempelen als een verslaving. :wink:

Gr. Glenn

Kan ik mij wel voorstellen na dat je er ca 200 gehad hebt.

En toch krijg ik het idee dat het vuur bij jou zomaar ineens weer op kan laaien. Blijf meelezen en posten want jouw nuchtere kijk op onze hobby kan ik altijd zeer waarderen…

Ik denk zo gaat het de meesten van ons…

In het begin in men laaien enthousiast. Koop je alles wat los en vast zit, ook al weet je van te voren je draagt het klokje niet. Hoofdzaak hebben…

Dan word je iets rustiger. Je bekijkt je collectie en verkoopt het een en ander en koopt misschien de een of andere klok erbij…

En dan kom je in de fase “tevredenheid”… Zo noem ik het maar… Je bent tevreden met je horloges, je neemt een beetje afstand van het forum. Je hebt geen nieuwe kick meer nodig :slight_smile:

Is alleen de vraag, hoe lang men tevreden blijft :slight_smile:

Thehaguedragon Schreef:

En toch krijg ik het idee dat het vuur bij jou
zomaar ineens weer op kan laaien. Blijf meelezen
en posten want jouw nuchtere kijk op onze hobby
kan ik altijd zeer waarderen…

Ik blijf ook wel hoor maak je geen zorgen. En ik speel ook mee in de euroloterij dus als ik die win komt er wel een exemplaar. :smiley:
Maar het is inderdaad wel even heerlijk die rust.

geniet van je horlogepensioen :slight_smile:

p.s. die gstyler blijf ik n gaaf model vinden. nu nog solar en t zou zomaar mn permanente vakantiehorloge worden.

ik weet dat ik er geregeld op los fantaseer, maar als t ff kan met multiband6 erop en gewone lugs en geschroefde pinnen of lugholes… de kast leent er imho prima voor om em op een leer bandje te dragen icm spijkerbroek. of op rubber voor de sportieve activiteiten.

Nog één foute skeleton, en dan stop ik echt met kopen…:sunglasses:

M.Singer Schreef:

Nog één foute skeleton, en dan stop ik echt met
kopen…:sunglasses:

Hahaha. Ik hoop het voor je. Geloof me het is niet makkelijk. Ik surf nog steeds naar mooie klokjes en heb ook dingen in de ebay volglijst staan. Het is een gevecht tussen gevoel en rationaliteit. Een aankoop gaat ook zo makkelijk een druk op de knop is voldoende. Heb toch al wel een paar keer bijna geklikt. :wink:

Ik ga steeds meer kopen en besteed steeds meer tijd op het forum… goed om te weten dat alles nog goed komt :slight_smile:

Je zit in een “afkick-fase”.
Je hebt al veel gehad, eigenlijk misschien alles wat je wilde. En wat nu??
Blijf bij ons en wacht op de volgende “jeuk-aanval”.

Sterkte!

Het niet meer “moeten” kopen is heerlijk toch? Geniet van de rust.

Terwijl ik je reactie lees, staat dat ‘skeleton-tabblad’ alweer open.

Beheers je Singer! BEHEERS JE !!! >X